virastaran.net/a/18110

جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر | پویشِ «سی واژه برای قلب مهربان»

آغاز, تمرین, متن‌های زیبا, نگارش و زیبانویسی

یکی از دوستان خوبِ «ویراستاران» از ما خواست که برای پویشی خیریه، جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر بنویسیم. گفت‌وگو کردیم و قرار شد در عین حفظ‌کردن فضای خیریه‌ایِ کار، جایزه‌ای فرهنگی هم برای متن‌های ادبی درباره کمک به هم‌نوع در نظر بگیریم. برای پویش «۳۰×۳۰: سی واژه برای قلب مهربان» در تلگرامِ «ویراستاران» این فراخوان را منتشر کردیم (t.me/virastaran/2018). ابتدا خودِ فراخوان جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر را می‌خوانیم و سپس جمله‌های اثرگذارِ شما را.

‌متن فراخوانِ ‌جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر

گاهی یه ویرگول جون یه نفر رو نجات می‌ده. گاهی هم ۳۰ کلمه، بله فقط ۳۰ تا واژه، می‌تونه آیندهٔ ۳۰هزار نفر رو عوض کنه. اگر بشه که با نوشتن یه متن ۳۰‌واژه‌ای به ۳۰هزار نفر کمک کنی، چی می‌نویسی؟

بهترین جملهٔ ۳۰کلمه‌ایِ عمرت رو بنویس و بفرست برای ما
اسم و فامیل و ایمیلت رو هم بنداز تنگش. اگه توی تلگرام مسدودی، بفرست به: info@virastaran.net

متنی بنویس که هر کی خوند، دلش بخواد به این بچه‌ها کمک کنه.
نوشته‌هات توی پویش پخش می‌شه تا مردم رو ترغیب کنه کمک کنن. پس نیّت خیر کن.

حالا پنج‌شش تا واژه کمتر یا بیشتر از ۳۰ تا هم قبوله.
شما آزادی که این ۳۰ واژه رو توی «یک» جمله بگنجونی یا توی «چند» جمله.
کلاً قوانین پیچیده‌ای نداره. راحت باش. فقط نوشته‌ت قلمبه‌سلمبه نباشه! اثرگذار باشه.

تا کی وقت هست؟ همین الان بنویس! اگه بذاری واسه بعد، دیگه می‌مونه که می‌مونه. «کمال‌گرای بی‌عمل» نشو! همونی که به دل میاد، شاید بهترین متن باشه. به‌هرحال، تا ۱۲ شبِ جمعه ۷مهر۱۳۹۶ فرصتِ فرستادن هست.

و اما جایزه!

شرکت تو این پویش، جز اینکه کار خیره، یه جور سنجش نویسندگی هم هست. جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر بنویس و بفرست. مؤسسهٔ «ویراستاران» نوشته‌ها رو وَرنداز می‌کنه و به ۴ نفر، اعتبار هدیهٔ ۴۰هزارتومنیِ کتابخونِ طاقچه یا نوار یا فیدیبو هدیه می‌ده که می‌شه باهاش کلی کتاب و مجله خرید. به ۶ نفرِ بعدی هم، کتاب هدیه می‌ده و براشون پست می‌کنه.

[البته پس از پایان مسابقه، کتابخوانِ طاقچه یک کدِ ۴۰هزارتومانی به این طرح هدیه کرد و بنابراین تعداد جایزه‌های نفراتِ اول، از ۴ به ۵ افزایش یافت. از طاقچه متشکریم.]

«قلب مهربان» چی هست حالا؟ اینه: طرح تهیهٔ لوازم‌التحریر و پوشاک، برای بچه‌های کم‌برخوردار ‌که با حمایت و نظارت سازمان بهزیستی تا ۲۰مهر۱۳۹۶ ادامه داره. وبگاه رسمی «قلب مهربان» رو ببین: ghalbemehraban.ir

جز نوشتن متن، می‌تونی مستقیم کمک مالی هم بکنی. با گوشی بگیر: #300*733* یه ربات جالب هم براش هست: @nasimmehrabanibot بهت پوستر می‌ده، با عکس خودت!

 


جشن عاطفه ها-جمله های زیبا برای کمک به دیگران

جمع‌آوری و داوریِ جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر

به‌لطف قلم‌زنی‌های شما، فراخوان جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر با استقبالی چشمگیر مواجه شد. از این بایت شاکریم و سپاسگزار. گزیده‌ای از جمله‌های زیبای شما درباره کمک به همنوع، در پویشِ مدنظر به کار رفت و به‌موازات جنبه‌های هنری و رسانه‌ایِ پویش، در مجموع نتایج مطلوبی هم به دست آمد.

اما کارِ داوری دشوار بود: انتخاب دَه متن از متن‌های نزدیک به هم، آن‌هم با ملاک‌هایی کِیفی و نسبی، کار ساده‌ای نیست. ملاکِ اصلی را اثرگذاری و میزان احتمالِ «اقدام‌کردن» در نظر گرفتیم، نه زیبایی متن و ادبی‌بودن آن؛ ازاین‌رو شانس آن‌دسته از جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر که داستانی و تصویردار و عاطفی‌اند، بیشتر بود. در ضمن، مسئولیت اصلیِ تأخیر در اعلام نتایج نیز با ماست. عذرخواهیم.

‌در ضمن، با توجه به ماهیت فراخوان و نیّت خیر شرکت‌کنندگان، اعلام می کنیم که
هر کسی، برای هر کار خیرِ دیگری، می‌تواند رایگان از این جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر استفاده کند. 

متن‌های زیر را ویرایش نکرده‌ایم و عین همان جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر است که از شما به دستمان رسیده‌اند. ترتیب متن‌ها بر اساس زمانِ رسیدنشان به ماست، نه بهتر به ضعیف‌تر.
لابه‌لای آن‌ها، آنانی که زمینهٔ نارنجی دارند، برندهٔ اعتبار هدیهٔ ۴۰هزارتومنیِ کتابخونِ طاقچه شده‌اند
و آنانی که زمینهٔ آبی‌رنگ دارند، برندهٔ کتابی از طرف مؤسسهٔ «ویراستاران».
البته جنبهٔ «مسابقه» و رقابت و جایزه، در این فراخوان، بسیار کمرنگ بود و از آن‌سو، جنبهٔ کار خیر و نیّت انسان‌دوستانه و زحمت تک‌تک شما، ارزشمند. در نتیجه، انتخاب «کدام متن به‌عنوان برنده» را خیلی مهم ندانیم و همه را برنده تلقی کنیم


بخوانیم جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر را…

‌اسم و فامیل و شناسهٔ تلگرامیِ هر فرد در ابتدای متن او آمده است. برخی ناشناس بودند و برخی شناسهٔ تلگرامی نداشتند.

@razieaminzade راضیه امین‌زاده

بینِ تکرارِ مکرارت؛ کم‌تر حسی پیدا می‌شه که حال‌ِ خوب به‌همراه داشته باشه.
شاهدِ اشکِ اندوه دیگران بودن خوشایند نیست اما شاهدِ اشک شوق بودن، لذت‌بخش‌ترین حسی که می‌تونیم تجربه کنیم.
لذت‌بخش‌تر این‌که بدونیم خودمون حس خوبو می‌سازیم.


@sinaghoolami سینا غلامی

بشتابید! بشتابید! فرصت طلایی برای پولدار شدن! اگر می‌خواهید لبخند یک کودک را توی بانک خدا پس انداز کنید تا مادام‌العمر بهتون شادی پرداخت بشه، بشتابید! تنها یک مداد هم کافیست.


mahdi moradi berelian  مهدی مرادی برلیان

مردم عزیز سرزمینم ایران؛ کسانی که نسیم مهرتان حتی فرشته های آسمانی را سرمست کرده است، بیایید این بار نیز ملائکه را به استشمام بوی خوش مهربانی تان مهمان کنید و با یاری رساندن به نمایندگان آنان بر روی زمین، کودکان دوست داشتنی مان، پروردگار را در برابر همه مخلوقات دیگرش سرافراز سازیم.


@sonaa79

۱‌.خدا، ۲.عشق، ۳.مادر، ۴. زندگی، ۵. مصطفی، ۶. حامی، ۷. جون پناه، ۸. امام رضا، ۹. بابای مهربانم، ۱۰‌. شیعه، ۱۱. علیرضا، ۱۲.مهناز، ۱۳. شب، ۱۴. زهرا، ۱۵. روشنک، ۱۶. یتیم، ۱۷. آوار، ۱۸. بی کسی، ۱۹‌.تنها، ۲۰. خسته، ۲۱.مهدی، ۲۲. برادر، ۲۳. نژادپرست، ۲۴. انگلیس، ۲۵. لندن، ۲۶. پاریس، ۲۷. برج ایفل، ۲۸. تهران، ۲۹.جردن، ۳۰. پلی تکنیک.


@phari_n

تا حالا کسی رو با پاک‌کن خوشحال کردی؟ خیلی از بچه‌ها حسرت همین چیز به‌ظاهر بی‌ارزش رو دارن. «حسرت» برای یه بچه واژه‌ی سنگینیه، ولی ما هنوز با کمک‌هامون می‌تونیم کمی از بار این حسرت کم کنیم… حتی اون پول خردی که ته حسابمونه هم ارزشمنده. دریغ نکنیم. *733*300#


#آواچهٔ ۱۷، صفت‌های به‌هدف‌خور


@faramir1389 فرانک توکلی‌فر

کسی چه می داند شاید همین نوقلمی که امروز دستان مهربان ما قلم در دستان کوچکش می نهد بتواند همان کسی باشد که دنیا را برای زیستن کودکانمان به جای بهتری تبدیل کند !


@hazarapor هایده زرآبادی‌پور

دست‌دست نکن. دل به سخاوت یک‌دله کن. کودکانی منتظر قلب‌هایی سخاوتمند، دست‌هایت را به نظاره نشسته‌اند تا گره از کار فروبسته‌شان بگشایی. پس بگشای دستانت را و دریاب ضعیفان را.


@husugmad محمد مدنی

همه آدم ها، شایسته یک زندگی خوب هستند، بیا و به تقسیم این موهبت، کمک کن.


@Hello7hello معصومه خدری

درِ خونه ها تک به تک زده میشد و وقتی باز میشد کسی نبود ولی یه کیسه ی فیروزه ایه پر از مهربونی چشمانِ طفلِ چشم انتظار رو براق میکرد.
هرشب،این کیسه های قشنگ پر از مهربونی دلِ بچه های قلبیِ مولا رو شاد می کرد.
کاش ماهم قسمتی از قلب های مهربونمون رو داخلِ یه کیسه ی فیروزه ای بزاریم و هدیه بدیم به بچه هایی که بچمون نیستن ولی بچمونن…


zohreh avatefi hafez زهره عواطفی حافظ

پتو را كشيد روي صورتش،خيلي وقت بود بيدار شده بود،طره موهاي لخت مشكي را بين لب بالا و بيني اش نگه داشته بود و به لباسها و كيفها و كفشهاي نو همكلاسي ها فكر مي كرد .از بين سوراخ هاي ريز روي پتو نور ميدويد در تاريكي آن زير ، مادرش داد زد .پاشو روز اولي دير ميرسي ها .به پهلو چرخيد ،پلكهايش را روي هم فشار داد .به كوكهاي درشت روي كتوني قرمزش فكر كرد،به عكس باب اسفجي كه فقط تا چشمهاي پر از اشكش مانده بود بقيه اش پاك شده بود.دوباره چرخيد .چشمهايش داغ شده بود. صداي كيسه پلاستيكي همراه با صداي كشدار كمد شنيده شد.بعد بوي تند يك چيز لاستيكي.صداي مادر كه معلوم بود پشتش به او بود راشنيد ، كيفت را تميز شستم پاشو بايد بري مدرسه. پلكهايش را دوباره فشار داد.همه مژه ها ي سياهش خيس شد.


@MasoomehGhanbari معصومه قنبری

۱. یک دست هم صدا دارد؛ آن‌جا که دستی می‌گیرد. پویش «قلب مهربان» با نظارت و حمایت سازمان بهزیستی، سرنوشت فرزندان کم‌برخوردار سرزمین‌مان را به دستان من و تو گره می‌زند.
۲. با «قلب مهربان» در تغییر سرنوشت کودکانی سهیم باشیم که شاید تغییرها به دستان او رقم خواهد بخورد


@Poorsani مریم پورثانی

۱. مهرگان فرا رسيده‌است و 30هزار قلب كوچك فقط با قطره‌اي مهرباني از سوي انسان‌هايي كه مهرباني را پيشۀ خود كرده‌اند، مي‌توانند به كلاس درس بروند و الفباي زندگي بياموزند. در طرح “قلب مهربان” مشاركت كنيم.
۲. مهرگان فرا رسيده‌است، ولي نشستن روي نيمكت مدرسه براي 30هزار كودك هنوز رؤيايي در دور‌دست‌ است. قلب‌هاي مهربانمان را به همديگر نزديك كنيم تا اين رؤيا تحقق يابد و صداي خندۀ كودكانۀ آنها در گوشه‌و‌كنار سرزمينمان طنين‌انداز شود.
۳. مهرباني، آيين مردم اين سرزمين است. با تهيۀ نوشت‌افزار براي كودكان اين آيين را زنده نگه داريم و مهرگان را جشن بگيريم.
۴. دست در دست هم دهيم به مهر، ميهن خويش كنيم آباد
ماه مهر فرا رسيده. با شركت در طرح “قلب مهربان” دستان كوچك كودكان را به گرمي بفشاريم و آنها را در آغوش مهربان خود جاي دهيم.


الله اکبر

ای مردِ دلداده و دلدار! مال را الله دادار و عالَم‌آرا داده، در راه الله ده، که در سرای سرمدی کامگار گردی. سگال روا مدار! در راه حصول الله، سعی روا دار. حالا!


@ZahraPouya زهرا پویا

در خزان به زردی نشسته، بیایید سردی را ز مهرش با مهربانی‌هایمان بزداییم.
تا نودرختانِ نشسته در انتظار شکوفه مهر، بهاری شوند و ببالند با گرمای خورشید قلب‌های مهربان.


طاهره صباغیان

ای که دستت می‌رسد کاری بکن…
شده یه صدا، نوا یا متن بشه موسیقی زندگیتون؟
این شعر، موسیقی ذهن و دل و فکر منه
موسیقی زندگیتون و انسانی انتخاب کنید.


@Hessam_Shayesteh حسام‌الدین شایسته

تصور کن با یک لباس نازک تو سرمای زمستون نشستی و با یک مداد شکسته دوستت که از توی سطل آشغال کلاس یواشکی برداشتی می خوای تکالیف فردای مدرسه رو انجام بدی.
تصورشم سخته… نه؟
اما یه دوستت الان تو همین وضعه…
با قلب مهربونت یه کاری بکن…


مینا محمدیان

کودکانی همه امید
امید به فرداهای روشن
چشم‌به‌راهِ قلبی مهربان…
بیا دستی باشیم
که روزنه‌های نور را در دلِ تاریکی نقش می‌زند.
شاید امروز،
آرزویی نیلوفری
فردایمان را روشن کند…


@Pegahshabani  پگاه شعبانى

يه روز به يكى ميگن چرا ادامه تحصيل ندادى؟ ميگه خودكارم تموم شد!
اين ميتونه براى هميشه يه لطيفه باشه.
فقط كافيه اجازه نديم هيچ كودكى هيچ وقت خودكارش تموم بشه!


@Hediyebanoo  هدیه بشارت

به نام خداوند کسانی که روزیشان را با دیگران تقسیم میکنند.
دست یک دانش آموز بی بضاعت را که فشردی لبخند حضرت علی(ع) را لمس میکنی،رفیق!
پا به پای کودکان کار که شدی نگاه بدرقه کننده امام حسن(ع)به سمت بهشت، با توست،مهربان!
زنان سرپرست خانوار را که مدد رساندی برق نگاهشان نگاه بانو فاطمه زهرا(س) را به دنبال خواهدداشت،بانو!
راه دانشجویان بی بضاعت را که هموار کردی دست نوازشگر سیدالشهداء را بر دوشت حس می کنی،جوان!
پناه خانواده های بی پناه که شدی پناهت محمد است و آل محمد(ص).
هرقدم که بر می داری هزارقدم به رکاب امام زمانت نزدیکتر شده ای.
دستت را به من بده.


تنوع در واژه‌پردازی

 


@mahdieh_esfandiari مهدیه اسفندیاری

۱. قلب مهربانت نمی‌گذارد از کنار محنت دیگران بی‌غمانه بگذری… قلب مهربانت گوشی را می‌دهد دستت و آرام در گوشت زمزمه می‌کند: «نمی‌خواهی این کد #300*733* را بگیری؟»
۲. می‌دانم که قلب مهربانت به درد می‌آید وقتی کودکی را می‌بینی که نداری، لذت یادگیری را از او دزدیده‌است. اما این که کافی نیست… برخیز و قدر وسعت کاری کن!


@royaghafari رؤیا غفاری

خدا سکوت کرد و به دست‌های آدم خیره شد. آدم سکوت کرد و به چشم‌های خدا نگاه کرد.
کودک گفت؛ این زندگی حق من نبود!
و، یک‌شبه پیر شد!


سپیده صفایی

زیر لب باخودش حرف میزد و غرو لند میکرد :چرا کوه و نمیشه سیاه کرد اخه چرا دریا باید ابی باشه ‘اصلا کی کفته خورشید وقتی زرده قشنگه چی میشه اگه همه رو سیاه کرد ?کوه سیاه  دریا سیاه , اخه  چی میشد اگه زنگ نقاشی نداشتیم   اصلا کاش مدرسه نبود. نگاهی میکرد به مداد رنگیهای دوستش و به مداد سیاه خودش .کم کم داشت قید درس و مدرسه رو میزد درحالیکه چیز زیادی از مهر نگذشته بود  فقط ‘بخاطر اینکه نمیخواست پیش هم کلاسیهاش کم بیاره .دست خودم نبود بغض عجیبی گلو مو فشار میداد  نمیتونستم تو کلاس بمونم  و شاهد اشکهایی باشم که بخاطرمداد رنگی از چشمان معصومانه  اش جاری میشد .فقط گفتم بچه ها  موضوع درس :نقاشی با مداد سیاه


@Pbakhshandeh پريسا بخشنده

وقتي ميدوني يه قلب مهربوني پشتت هست؛ از هيچ چيز نمي ترسي، وقتي ميدوني يه قلب مهربون داره حمايتت مي كنه؛ پيش ميري و موفق مي شي. كاش بتونيم پشتيبان كوچكي براي كودكان كم برخوردار باشيم و بهشون بفهمونيم كه هستن و ما با قلبمون ميبينيمشون…


@AliEhsaniFar1 علی احسانی‌فر

۱. سخن حضرت امیر المومنین: دستی بر دل های دردمند و سرهای بی سامان بگذارید تا از سنگینی بار گناهان خود بکاهید
۲. ایمان دارم که کمک ناچیز من هم می تواند در رویاندن بذر امید و در دل یک همنوع اثرگذار باشد. باور دارم که می توانم در مطالعه و تحقیق طلبه، یا دانش آموز یا دانشجویی با معرفت، سهیم شوم


آن

می‌دونی تو هم می‌تونی به داداش?آبجیای? خودت کمک کنی، بدون ریا و داد زدن?.
آهای!
چجوری بگیم: هر کسی هر جور می‌خواد و هر جور می‌تونه، یاری بچه‌های بی‌بضاعت را فراموش نکنه.


[ناشناس]

یه موقعی مداد نوکی تازه به بازار اومده بود. خیلی جالب بود؛ همیشه نوکش تیز بود و دیگه نمی خواست بتراشیش. اون روزها خیلیهامون تو حسرت داشتنش بودیم. بیاییم کاری کنیم که کودکان امروز کمتر حسرت بخورن.


@khadije62  خدیجه ادهم

کیف کودکت را که باز می‌کنی نوشت‌افزارهایش را می‌بینی که هر یک در زروَرقی از مهر پدرانه پیچیده شده و در کیفش جای گرفته‌ است.
امان از کیف خالی کودکی که…
قلب‌های مهربان، همۀ کودکان را دوست دارند.


@negarin6 نگارین

از من نیست نمیدونم کجا شنیدم اما یک مدت روی دیوار اتاقم گذاشته بودم
(چنان باش وچنان زندگی کن که اگر همه مثل تو بودن  این زمین بهشت می شد)
تو تکه ای از روح خدایی همین برای بهترین شدنت کافی نیست؟


@Z_A_Kavakebian آزاده کواکبیان

خواستیم بیاموزیم الفبا را
بنگاریم اندیشه را
سطر کنیم احساس را
مشق کنیم پاییز و بهار را
دفتر هستی گشوده
و ما بر بستر آن غنوده
سهم هر فرزند این خاک
هدیه‌ای از دستان پاک


@m_hashemi_nejad  مجید هاشمی‌نژاد

قصۀ کودکی دکتر حسابی را خوانده‌ای؟ گاهی از شدت تنگدستی نان خشکِ دورریز مردم را برمی‌داشت و می‌خورد. حسابش را بکن؛ اگر کودک نیازمندی را کمک کنی و او یک آدم‌حسابی بشود، چه حظّی می‌بری!


جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر-جمله زیبا خیرخواهی-متن خلاق کمک به دیگران


[ناشناس]

به لحظۀ شادی دختر یا پسر محرومی فکر کنید که دفتر و مدادش را به دستش می‌دهند.
می‌خواهید در ثواب آن لحظه شریک باشید؟


[ناشناس]

همۀ ما وظیفه داریم!
تحصیل 25000 کودک تحت پوشش بهزیستی به کمک‌های ما بستگی دارد!
سهم ما چقدر است؟


@faribasharifzad فریبا شریف‌زاد

باغبان كم بضاعت منزل ما، هجده سال پيش ، پسري را به فرزندي پذيرفت كه مهر امسال  دانشجوي مهندسي عمران در يكي از دانشگاههاي تهران شد. اگر مهر اين باغبان نبود ، شايد فقر هرگز به او اجازه ي بالندگي نميداد.ما نيز باغبان باشيم تا تمام كودكانمان فرداي خوبي براي ميهنمان بسازند.


@HALotfiA علی لطفی

مثل وقتی که توی یه دشت خشک، پای یک جَوونه گِریَت بگیره… سبز بشه، شاد بشه…سایه‌بون بالای سرت بشه؛ پیش پات ای گل پژمرده ناز… روبروی آینه گِریَم میگیره.


زینب افراخته

مهر شروع شده، اما یه عده از بچه‌های کم برخوردار و بیمار هنوز نتونستن لوازم التحریر بخرن. بیاین یه کاری کنیم شادی این بچه‌ها کامل بشه…


رمضانی

کمکِ تو رو می‌خواد.
نه برای خودش، که برای خودت کمکش کن.
اون قد می‌کشه، بزرگ می‌شه و تو می‌تونی تو سایه‌اش بشینی.


[ناشناس: فقط حرفِ ا)

بی گمان یتیمان در این سرزمین دارای پدران ومادران زیادی هستند که به فکر آن ها هستند


ا. سعیدی

… دستهایت را به آرامی می فشارم، دست های گرمت را،
دست های سرشار از عشق و محبتت را، دست های تلاش گرت را،
دست های پینه بسته ات را،
دست های پر از رازت را،
دست های معصومانه ات را،
دست های نوازش گرت را،…
بر سر می نهم و
قدردان و دعاگویشان هستم…
تقدیم به عزیزان سالمند و کارگران زحمتکش و معلمان دلسوز و کودکان بیمار…


دوره غیرحضوری ویرایش و درست‌نویسی | فیلم + بستهٔ پُستیِ آموزش ویراستاری


@F_A_Kavakebian آرزو کواکبیان

کجا دنبال خاطره‌هات می‌گردی؟
تو جعبهٔ یادگاری‌های بچگی‌ت؟
بین کاردستیای رنگی تهِ کُمُد؟
دنیامون دفترکتابامون بود و مداد رنگیا؛
کاغذرنگیا و بوی چسب.
می‌تونی دوباره به همه‌شون جون بدی؛
واسه بچه‌هایی که دارن سیاه‌وسفید بزرگ می‌شن، خاطرهٔ رنگی بساز.


@ghazalbaharestani غزل بهارستاني

لذت نو بودن مداد و كيف و دفترو ، تو اول مهر يادتونه؟
بوي نويي  پاك كن و تراشه مدادو  نفس بكش،
هنوز حسش مي كني؟
لمس طراوت اول پاييز رو  خيلي آسون مي تونيم هديه كنيم به بچه ها؛ كافيه فقط يه دفتر بخريم و چن تا مداد و خودكار…


#آواچهٔ ۱۸، نیم‌فاصله


@mohammad16869

۱. پیامبر خدا: «در بهشت سرایی است به آن «شادی‌سرا» گفته می‌شود و تنها کسی وارد آن می‌شود که یتیم‌مان را شاد سازد.» کودکان یتیمی در کشورمان هستند که بخاطر نداشتن لوازم‌التحریر اندوهگینند… برای شاد کردن یتیمانِ وطن به پویش مردمی قلب مهربان بپیوندید…

۲. باورش سخت است
اما کودکانی هستند که تنها دروغ زندگی‌شان انشای «تابستان خود را چگونه گذراندید» است…
برای کمک به کودکان نیازمند در آستانه اول مهر به پویش مردمی «قلب مهربان» بپیوندید…

۳. پیامبر خدا در حالی که انگشت اشاره و میانی‌شان را نشان دادند، فرمودند: «من و سرپرست یتیم در بهشت مانند این دو انگشت کنار هم هستیم.»  کودکان زیادی را می‌شناسیم که به علت نداشتن لوازم التحریر و لباس از تحصیل محرومند….
برای کمک به آنها به کمپین مردمی «قلب مهربان» بپیوندید…

۴. پیامبر مهربانی‌ها به شخصی که از سندگی خود شکایت کرد فرمودند: آیا دوست داری نرم دل شوی؟
به یتیم مهربانی کن و دست محبت بر سرش بکش و از غذایت به او بخوران؛ در این صورت دلت نرم می‌شود…
با شروع مدارس کودکان بی و بد سرپرستی در گوشه و کنار وطنم نیازمند دست نوازش من و تو اند…
با پیوستن به کمپین قلب مهربان دست محبت بر  سر کودکان نیاز مند وطن بکشیم…

۵. سر سفره‌یشان چیزی نبود
یخ در پارچ
پدر و یخ هر دو آب شدند…
در آستانه شروع مدارس پدران فقیرِ وطنم برای تهیه لوازم التحریر و لباس مدرسة کودکان‌شان شرمنده‌اند…ژ
با پیوستن به کمپین مردمی قلب مهربان نگذاریم بیش از این آب شوند…

۶. می‌گویند عید و اول مهر که می‌آید فقر بیش از هر زمان دیگری دلِ کوچک کودکان را می‌فشارد و چه بسا بغضی که …
تازه ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود،
بیش از هر زمانی دل مادر می‌لرزد و امان از دل پدر…
تا 15 مهر فرصت داریم دلِ کوچکِ کودکانِ فقیرِ وطن را شاد کنیم


[ناشناس]

معلم پرسید بزرگ شدی میخوای چیکاره بشی؟ من گفتم نیکوکار. امسال مهر، خیلی خوشحالم، چون یه کوله پشتی پر دارم. پر از محبت قلب های مهربون.


@h_mirzapour حسین میرزاپور

یادت هست؟! این جمله را که فرشته خدا برای آخرین فرستاده اش آورد: “سوگند به قلم و آنچه می نویسند” … حالا نوبت ماست که قلمی بفرستیم برای این فرشتگان کوچک خدا تا همچنان بتوانند بنویسند این حکایت را!


[ناشناس]

«لَیْسَ لِأَحَدٍ مِنْ دُنْیاهُ إلّا أنْفَقَهُ عَلی اُخْزاهُ»، هیچ‌کس را از دنیایش بهره‌ای نیست، مگر چیزی که برای آخرتش انفاق کند.» امام‌علی(علیه‌السلام)
به یاری کودکان محروم از تحصیل بشتابیم.
همین حالا کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانید، با شماره‌گیری این کد: *۷۳۳*۳۰۰#
پویش مردمی «قلب مهربان»، طرح تهیه لوازم مدرسه برای کودکانی که هنوز هم منتظرند…
#قلب_مهربان #مهربانی_ساده_است


ترس از نوشتن را با بیست گام، نیست کنید!

متن ادبی برای کمک به نیازمندان


اگر شما هم جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر در ذهن دارید،
در پای همین صفحه به یادگار بگذاریدش
تا هر کسی خواست، در جایش، آن را به کار بگیرد.
گاهی همین جمله‌های زیبا درباره کمک و کار خیر
مایهٔ اقدام‌های کوچکِ مؤثر و حرکت‌های ادامه‌دار می‌شود.


دوست دارم مؤسسهٔ «ویراستاران» را بشناسم؟

شما نیز به کیفیت آموزش حسّاسید؟ دوست دارید مشتریِ مؤسسه‌ای باشید که به ریزریزِ مسائل آموزشی اهمیت می‌دهد و به همه‌چیز فکر می‌کند؟ در مؤسسهٔ «ویراستاران» سال‌هاست بنایمان همین است. جنس کارمان را دوست داریم و خودمان را دائم جای مشتری می‌گذاریم و به کیفیتِ خدمت یا محصولی که ارائه می‌دهیم، حساسیم.

از آذر۱۳۸۸ تاکنون، ۲۵۰ کارگاه ویرایش و درست‌نویسی در ۱۸ شهرِ ایران و ۲ شهرِ خارج از ایران برگزار کرده‌ایم و هیچ فرد یا نهادی از این آموزش ناراضی نبوده است. اگر کارگاه‌های دیگر و نشست‌های تمرین ویرایشی و نشست‌های متن‌خوانی را نیز به آن بیفزاییم، می‌شود ۱۵۱ نهادِ میزبان، در ۲۱ شهر:‌

کتابخانۀ ملی (تهران و شیراز و مشهد)، دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران (انجمن علمی‌دانشجویی)، پژوهشگاه سلول‌های بنیادی رویان، باغ کتاب، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، صداوسیما (معاونت سیاسی و باشگاه خبرنگاران جوان)، مدرسهٔ اشتغال دانشگاه شریف، سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، مرکز آموزش‌عالی آزاد بهار، آکادمی بانک سامان، رادیو ایران (کافه‌هنر)، حوزۀ علمیۀ مشهد، صداوسیمای خراسان، اداره‌کل آموزش بانک سپه، مؤسسهٔ ملی تحقیقات سلامت کشور، جهاددانشگاه دانشگاه اصفهان، دانشکدۀ علوم پزشکی مشهد، نشریۀ راه، مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان، دانشکدۀ علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران، کانون اسلامی انصار، کتابخانۀ زهرائیۀ نجف‌آباد، جامعة‌المصطفی مشهد، خبرگزاری دانشجویان ایران، سازمان بهزیستی، مؤسسهٔ کتاب‌پردازان مشهد، مرکز ادبی بهاران، مؤسسۀ رخداد تازه، مجموعۀ سرچشمه، دانشگاه الزهرا (اعضای هیئت‌علمی)، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، شرکت اُرکیدفارمِد و… .

سابقهٔ زمانی و مکانیِ همهٔ ۲۵۰ کارگاهمان را در اینجا فهرست کرده‌ایم
و فهرست کامل میزبانان را در اینجا.
«ویراستاران» را می‌شناسید؟ کیستی «ویراستاران»

 

مهمان آموزش‌های رایگان ما باشید!

دنیایی آموزش کاربردی و رایگان
برای بهبود مهارتِ نویسندگی‌تان
هدیۀ مؤسسۀ «ویراستاران»
به ذهن و قلم رُشدجویتان

۹۹ «آواچه‌»: لقمۀ کوچک و شیرین  برو

شیوه‌نامۀ نگارش در وب  برو

۷۷۴ فرِستهٔ آموزشی  برو

۸۵ فیلمکِ «چهار دقیقه فارسی»  برو

سیر مطالعاتی ویرایش و درست‌نویسی  برو

 


 

قدم نهید به کارگاه‌های آموزشی «ویراستاران»

کارگاه ویرایش و درست‌نویسی

     ۱. کارگاه حضوری ویرایش و درست‌نویسی (کلاس‌های آمدنی)
‌     ۲. کارگاه غیرحضوری ویرایش و درست‌نویسی (بستهٔ پُستی)
‌     ۳. کارگاه برخط ویرایش و درست‌نویسی (جلسه‌های آنلاین)


شنوای شماییم:
۰۲۱۶۶۹۱۹۹۶۲ ۰۹۰۰۲۹۸۱۳۸۸ t.me/virastaran1


به کانال تلگرامی «ویراسـتاران» بیایید:

دعوت می‌کنیم به خبرنامهٔ ایمیلیِ ما بپیوندید:

مقالات پیشنهاد شده

16 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • زهره عواطفی حافظ
    4اردیبهشت 1397، 10:05

    سلام
    شنیده بودم، دیده بودم ولی امروز با گوشت و پوست و استخوان احساس کردم
    که هر آنچه از دل براید بر دل نشیند

    با هدیه دوستان موسسه ویراستاران و البته اپلیکیشن طاقچه
    فعلا دو کتاب خریدم
    1- دهانم قشنگ و چشم هایم سبز جی دی سلینجر
    2- بیگانه آلبر کامو

    برکت باشد ان شالله برا ی همه

    پاسخ
  • مهرباني، آيين مردم اين سرزمين است
    یلدا، حدیث میلاد عشق است

    یاوران همیشه همراه بارانی
    ای شمایانی که نسیم مهرتان حتی فرشته های اسمانی را سرمست کرده است

    بار دیگر برپا
    تا در روزهای سختِ سرما، همگام با اخرین روز پاییز، در آیین پر شکوه یلدا، لبخند و شادی و شیرینی را با خانواده های نیازمند تقسیم کنیم

    لطفا برای تهیه سبد غداییِ یلدا همراهمان باشید، تا این بار نیز ملایکه را به استشمام بوی خوش مهربانیتان مهمان کنید.

    نگاه مهربان خداوند بدرقه راه نیکتان

    پاسخ
  • سلام بر انانی که پیشه‌شان مهربانیست
    خوشحالم که با این سایت اشنا شدم
    از این به بعد انشاالله
    هم از این سایت برای نوشتن اطلاعیه های خیریه، کمک خواهم گرفت
    و هم نوشته های خود را در اینجا به اشتراک خواهم گذاشت

    نگاه مهربان خدا، بدرقه راه همه کسانی که یا با قلم، یا با قدم، همراه روزهای سخت نیازمتدان و مرهمی بر زخمها و دردهایشان هستند.

    پاسخ
  • فرشته رسولی
    15بهمن 1398، 22:44

    چه زیباست حس آدمهایی که انفاق میکنند و آن حس نه دیدنی ست نه شنیدنی فقط خود آن شخص میداند از لذت آن حس و خدایی که غبطه میخورد و بخود احسنت میگوید برای آفرینش او ….

    پاسخ
  • یکی بیادبه یه پدربادختردیابتی دوساعت مونده به عیدنه پولی نه مالومنالی که واسه خوردوخوراک روزمرش مونده کمک بکنه.کسی هست؟

    پاسخ
  • برای خریدعیدیه دختروخریدوسایل خوراکی خونه یه آدم بیکاربدون ریالی پول وشرمنده بچه اش کسی هست کاری بکنه

    پاسخ
  • Zas13680@gamil.com
    1خرداد 1399، 13:19

    بی حساب بذل وبخشش کن تاخدابی حساب بهت بده بهترین روبذل وبخشش کن تاخداهم بهترینهاشوبهت ببخشه

    پاسخ
  • محمدهادی
    14مرداد 1399، 01:51

    با عرض ادب واحترام سلام،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال نامزد بودم تا تیرماه امسال عقد کردم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری بلد نیستم ضامن برای وام ازدواج هم ندارم بخاطر که درآمدم کم.
    تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران.
    خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن
    شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷،شماره عابر بانک رفاه(۵۸۹۴۶۳۱۵۳۵۹۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمکم کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

    پاسخ
  • جلال بامه
    20مهر 1400، 13:16

    کمک به بیماران دیالیزی و پیوندی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و کودکان دیالیزی که جهت خرید کیف کفش دفتر مداد پاکن چشم انتظار شما خیرین محترم هستن شماره کارت جهت کمک به بیماران شماره کارت بانک مسکن به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران 2807-4769-2313-6280

    پاسخ
  • مهرداد گلشن آبادی
    10آذر 1400، 22:36

    یا علی مدد بگیم کمک مردم به صورت گمنام نه با شهرت .یا علی

    پاسخ
  • زهراشهریاری
    6فروردین 1401، 16:03

    دوتا چیز تو دنیا نمیتونن باهم جور باشن
    یکی وقتی نون داری ولی دندون نداری بخوری.
    یه وقتاییم هست دندون داری ولی نونی نداری بخوری.
    زمونه پیشرفت کرده حالا دیگه اونیکه دندون نداره میتونه دندون بزاره و نون بخوره .
    ولی اونیکه نون نداره هیچ وقت نمیتونه حتی با پیشرفت علم نون بخوره.
    میتونیم کنار هم نون بخوریم
    نه مث بازیگری که آدمای فقیر تماشاگر باشن .
    میفهمی که چی میگم؟
    دست یاری تو میتونه ی لبخند
    ی نون توی سفره
    یه چای شیرین
    ی برنج خوش عطر
    یه لباس نو
    یه تنوع جدید توی زندگی آدمای بی بضاعت ایجاد کنه
    .
    انتخاب با خودته ???
    ✍زهراشهریاری

    پاسخ
  • سلام وعرض ادب و قبولی طاعات
    دوستان گلم پسر بچه دوساله ای برای پیوند کبد احتیاج به مهربانی شماداره وضعیت مالی خوبی ندارن والان این پسر اعزام شده به شیراز اگه کسی در توانش هست کمک کنه تا دل مامانش شاد بشه شاید که بتونیم با کمک های ناچیزمون جون این بچه نجات پیدا کنه
    من این خانواده رو میشناسم واقعا احتیاج به مهربانی و لطف شما دارن
    هرکسی در توانش هست بسم الله…
    ۶۰۳۷۹۹۸۱۷۶۰۶۰۷۸۷
    بنام غلامعلی حسن پور

    پاسخ
    • شاهین اژدری
      13دی 1401، 18:49

      به خدا خسته شدم از حسرت خوردن خسته شدماز اینکه به هیچ جایی نمیرسم الان بچه های هم سن من به جاهای بلندی رسیدن اما من هنور همونم …واقعا نمیدونم چیکار کنم عاشق بازیگریم چرا کسی بهم یه فرصت نمیده؟؟؟چرا؟؟؟من مطمئنم که میتونم اگه من به یه جایی برسم به جای اینکه برم دنبال عشق و حال به هم وطنام کمک میکنم نه کارای دیگه من چیکار کنم واقعا تروخدا یکی یه چیزی بگههه من واقعا به خدا به قران استعدادشو دارم

  • عباسپور
    3اسفند 1401، 09:05

    سلام.مادر یک نوزاد شش ماهه هستم..خواهش میکنم اگه در توانتون هست برای رضای خدا برای شیرخشک بچم برای نیازهای درمانی کودکم کمکم کنید.دستمون خالیه وضع مالیمون خوب نیست خدا خیرتون بده خدا رفتگانتون رو بیامرزه

    هرچقدر درتوانتون هست کمکم کنید خدا عزیزای شمارو حفظ کنه

    پاسخ
  • حسن حسینی
    2شهریور 1402، 11:44

    سلام خدمت همه عزیزان

    یکی از کارهای خیر ماندگار کمک در ساخت مسجد است

    مسجد مفتخر در منطقه 1 تهران نیازمند کمک های مالی شما عزیزان
    از 1000 تومان تا 10 میلیون تومان
    هر چقدر که در توان دارید

    می باشد.
    شماره کارت
    5047
    0610
    9017
    0560
    بانک شهر بنام مسجد مفتخر

    تا زمانی که در مسجد ساخته شده نماز بخوانند شما از ثوابش بهره مند می شوید.

    پاسخ
  • خیریه همیاران
    11بهمن 1402، 09:02

    ای که دستت میرسد کاری بکن
    خیریه همیاران کار افرین واقع در شهرستان تربت جام به بچه های ایتام پناه داده و برای خرج کرد وسایل شخصی و مواد غذایی نیاز به کمک شما همراهان همیشگی دارد حتی با پرداخت مبلغ 10هزار تومان به این خیریه کمک کنید شماره کارت موسسه 5894637000231404 بنام خیریه همیاران کارافرین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد