virastaran.net/a/12260

سلیمان تپه اولین اثر ثبت شده در فهرست…

آموزش, اصلاح خطای دستوری, تمرین, عددنویسی, فاصله‌گذاری, نشانه‌های سجاوندی, ویرایش زبانی, ویرایش صوری, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: سلیمان تپه اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور با شماره ثبت 1 مورخ 24/06/1310 شمسی میباشد . شهر دماوند اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی مربوط به استان تهران با شماره ثبت 56 مورخ 24/06/1310 شمسی است. آثار هر ساله به فهرست اضافه  میشوند و استان تهران تا کنون با بیش از هزار اثر و شهر تهران با بیش از  300 اثر تشکیل دهنده فهرست آثارملی هستند.

درنگ: سلیمان تپه اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور با شماره ثبت 1 مورخ 24/06/1310 شمسی میباشد . شهر دماوند اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی مربوط به استان تهران با شماره ثبت 56 مورخ 24/06/1310 شمسی است. آثار هر ساله به فهرست اضافه  میشوند و استان تهران تا کنون با بیش از هزار اثر و شهر تهران با بیش از  300 اثر تشکیل دهنده فهرست آثارملی هستند.

ویراسته: سلیمان‌تپه اولین اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور، با شماره‌ثبت 1 به‌تاریخ ۲۴شهریور۱۳۱۰ش است. شهر دماوند نیز نخستین اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملیِ مربوط به استان تهران، با شماره‌ثبت 56 به‌تاریخ ۲۴شهریور۱۳۱۰ش به‌شمار می‌رود. آثار، هرساله به فهرست اضافه می‌شوند و استان تهران تاکنون با بیش از هزار اثر و شهر تهران با بیش از سیصد اثر، در فهرست آثار ملی حضور دارند.

گزارش: در این نمونه، قواعد فاصله‌گذاری رعایت نشده است و فعل «می‌باشد» دارد. دیگر اینکه تکرار وجود دارد: «اولین» و «است». البته تکرار مخل زیبایی متن است و خطا محسوب نمی‌شود. نایکدستی در عددنویسی هم وجود دارد. گزارۀ جملۀ آخر نیز نارساست.


متن بناهای تاریخی، ۲۴مهر۱۳۹۳.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد