virastaran.net/a/12098

در نقاشی‌های غارها، همانند نقاشی صفحۀ روبه‌رو…

آموزش, تمرین, رفع کژتابی زبانی, ویرایش زبانی, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: در نقاشی‌های غارها، همانند نقاشی صفحهٔ روبه‌رو، قدیمی‌ترین تصاویرِ به‌جای‌مانده را می‌بینیم که جوامع شکارچی آن‌ها را خلق کرده‌اند؛ آن‌هم در میان مشکلات هرروزهٔ زندگی و با کنارگذاشتن زمانی برای به‌تصویرکشیدن خود و حیواناتی که برای زندگی به آن‌ها وابسته بوده‌اند.

درنگ: در نقاشی‌های غارها، همانند نقاشی صفحهٔ روبه‌رو، قدیمی‌ترین تصاویرِ به‌جای‌مانده را می‌بینیم که جوامع شکارچی آن‌ها را خلق کرده‌اند؛ آن‌هم در میان مشکلات هرروزهٔ زندگی و با کنارگذاشتن زمانی برای به‌تصویرکشیدن خود و حیواناتی که برای زندگی به آن‌ها وابسته بوده‌اند.

ویراسته:

۱. در نقاشی‌های غارها، همانند نقاشی صفحهٔ روبه‌رو، قدیمی‌ترین تصاویرِ به‌جای‌مانده را می‌بینیم که جوامع شکارچی آن‌ها را خلق کرده‌اند؛ آن‌هم در میان مشکلات هرروزهٔ زندگی و با کنارگذاشتن زمانی برای به‌تصویرکشیدن خود و حیواناتی که برای زندگی به آن حیوانات وابسته بوده‌اند.

۲. در نقاشی‌های غارها، همانند نقاشی صفحهٔ روبه‌رو، قدیمی‌ترین تصاویرِ به‌جای‌مانده را می‌بینیم که جوامع شکارچی آن‌ها را خلق کرده‌اند؛ آن‌هم در میان مشکلات هرروزهٔ زندگی و با کنارگذاشتن زمانی برای به‌تصویرکشیدن خود و حیواناتی که آن حیوانات برای زندگی به آن‌ها وابسته بوده‌اند.

گزارش: در جملهٔ بالا کژتابی وجود دارد: مشخص نیست انسان‌ها برای زندگی به حیوانات وابسته‌اند یا حیوانات برای زندگی به انسان‌ها وابسته‌اند. آیا این دو اصلاح را مناسب می‌دانید؟ نظرتان را در پایین صفحه درج کنید.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد