virastaran.net/a/11982

شما با این‌همه «است» چه‌‌کار می‌کنید؟

آموزش, تمرین, نگارش و زیبانویسی, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: از نگاه شریعت اسلامی، انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به‌فعلیت‌درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، نیازمند تربیت است. آنچه هدف تربیت اسلامی است حقیقت‌جویی و حصول رستگاری است و این مسئله جز از طریق تعلیم و تعقل، در کنار تزکیه حاصل نمی‌شود. بدون شک تربیت اسلامی، نظامی جامع و کامل است که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه کرده است. در فرآیند تربیت اسلامی جسم و روان، حیات دنیوی و اخروی و نیز جامعه و فرد باید به میزانی واحد پرورش یابند و هیچ‌کدام نباید به بهای دیگری نادیده گرفته شود. به برکت انقلاب اسلامی ایران و فداکاری هزاران نفر از عناصر فرهنگی، بسیاری از کانون‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مراکز فرهنگی با هدف تعلیم و تربیت در جامعه تشکیل شده است که رسالت اصلی آن‌ها تربیت نوجوانان و جوانان متعهد به انقلاب و نیروهای کارآمد فرهنگی است. از آنجا که رمز موفقیت مراکز فرهنگی در تربیت دینی افراد، تشکیل مستمر جلسات گروهی است،‌ وجود برنامهٔ تربیتی منسجم و کامل برای پیشبرد جلسات گروهی بسیار ضروری است.

ویراسته: از نگاه شریعت اسلامی، انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به‌فعلیت‌درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، باید تربیت شود. هدف از تربیت اسلامی، حقیقت‌جویی و حصول رستگاری است و این هدف فقط از طریق تعلیم و تعقل در کنار تزکیه حاصل می‌شود. بدون شک، نظام جامع و کامل تربیت اسلامی به تمام ابعاد وجودی انسان توجه کرده است. در فرایند تربیت اسلامی، جسم و روان، حیات دنیوی و اخروی و نیز جامعه و فرد باید به یک اندازه پرورش یابند و هیچ‌کدام نباید به‌بهای دیگری نادیده گرفته شود. به‌برکت انقلاب اسلامی ایران و فداکاری هزاران نفر از نیروهای فرهنگی، بسیاری از کانون‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مراکز فرهنگی با هدف تعلیم و تربیت در جامعه تشکیل شده‌اند که رسالت اصلی آن‌ها، تربیت نوجوانان و جوانان متعهد به انقلاب و نیروهای کارآمد فرهنگی است. از آنجا که رمز موفقیت مراکز فرهنگی در تربیت دینی افراد، تشکیل مستمر جلسات گروهی است،‌ وجود برنامهٔ تربیتی منسجم و کامل برای پیشبرد جلسات گروهی بسیار ضروری می‌نماید.

گزارش: بیش از همه، تکرار «است» توی ذوق می‌زد. علاوه بر کاهش «است»، برخی اشکال‌های دیگر نیز اصلاح شد.

مقالات پیشنهاد شده

10 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • فاطمه وزیری
    23دی 1397، 15:22

    بدون شک تربیت اسلامی، نظامی جامع و کامل است که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه (کرده است)دارد.

    پاسخ
  • علیرضا ذاکری
    12آذر 1399، 00:58

    با سلام،
    دو پیشنهاد من:
    از نگاه شریعت اسلامی، انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به‌فعلیت‌درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، به تربیت نیاز دارد.
    بی‌شک، تربیت اسلامی که نظامی جامع و کامل است، به تمام ابعاد وجودی انسان توجه کرده است.

    پاسخ
  • عالی بود

    پاسخ
  • میلاد مساح
    26آبان 1400، 23:25

    یک پیشنهاد:
    از نگاه شریعت اسلامی، انسان مجموعه‌ای‌ است از استعدادهای بالقوه که باید برای به‌فعلیت‌درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، تربیت شود.

    پاسخ
  • چرا به جای نیازمند/باید نوشته شده؟

    پاسخ
  • احمدرضا حیدری
    28مهر 1402، 23:57

    ویرایش من

    از نگاه شریعت اسلامی، انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه می باشد که برای به‌فعلیت‌درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، نیازمند تربیت است. آنچه هدف تربیت اسلامی بوده حقیقت‌جویی و حصول رستگاری است و این مسئله جز از طریق تعلیم و تعقل، در کنار تزکیه حاصل نمی‌شود. بدون شک تربیت اسلامی، نظامی جامع و کامل می باشد که به تمام ابعاد وجودی انسان توجه کرده و در فرآیند تربیت اسلامی جسم و روان، حیات دنیوی و اخروی و نیز جامعه و فرد باید به میزانی واحد پرورش یابند و هیچ‌کدام نباید به بهای دیگری نادیده گرفته شود. به برکت انقلاب اسلامی ایران و فداکاری هزاران نفر از عناصر فرهنگی، بسیاری از کانون‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مراکز فرهنگی با هدف تعلیم و تربیت در جامعه تشکیل گردیده که رسالت اصلی آن‌ها تربیت نوجوانان و جوانان متعهد به انقلاب و نیروهای کارآمد فرهنگی است. از آنجا که رمز موفقیت مراکز فرهنگی در تربیت دینی افراد، تشکیل مستمر جلسات گروهی است،‌ وجود برنامهٔ تربیتی منسجم و کامل برای پیشبرد جلسات گروهی بسیار ضروری خواهد بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد