virastaran.net/a/11698

مسابقهٔ ویرایش ۳: نفس بگیرید! | اعلام برندگان

آموزش, اصلاح خطای منطقی و پیچیده‌نویسی, تمرین, ویرایش زبانی, ویرایش و درست‌نویسی

مسابقه ویرایش-ویراستاران

به سومین مسابقهٔ ویرایش وبگاه «ویراستاران» خوش آمدید. پاسخ‌ها و نام برندهٔ مسابقۀ دوم را دیده‌اید؟:

مسابقهٔ ویرایش ۲: جملهٔ طولانی نفس‌گیر! | اعلام برنده

اگر آماده‌اید، شروع کنیم. ببینم با چند نفس می‌توانید این جمله را بخوانید:

يكى از اهداف عمدهٔ تحقيق حاضر ناظر بر اين هدف غايى بود كه با شناسايى مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى با تكيه بر مدل‌هاى غالب و كارآمد نظير تأثير اجتماعى، رفتار شناختى و مهارت زندگى و نيز تميز حيطه‌ها يا زمينه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرى شامل حيطهٔ فرد، حيطهٔ گروه همال، حيطهٔ خانواده، حيطهٔ مدرسه، حيطهٔ محله و حيطهٔ كار و همچنين با استعانت از نتايج فراتحليل تحقيقات انجام‌شده در داخل و خارج در باب پيشگيرى از سوءمصرف به ارائهٔ توصيه‌هاى راهبردى در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى اهتمام كند.

خدا قوت! دست‌مریزاد به نویسنده‌اش!

متن را ویرایش صوری کرده‌ایم. ویرایش زبانی‌اش موضوع مسابقه است. باید جملات تودرتو را به چند جملهٔ کوتاه و فهمیدنی تبدیل کنید. این خواستهٔ اصلی ماست. اولویت بعد هم بقیهٔ اشکالات ویرایشی است.

این متن را ویرایش کنید و در قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه بیندازید و بفرستید. تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲اردیبهشت۱۳۹۷ هرکس بهترین پاسخ را داد، یک بن تخفیف برای خرید از وبگاه «ویراستاران» هدیه می‌گیرد. پاسخ‌های شما ۱۵اردیبهشت۱۳۹۷ نمایش داده خواهد شد تا مزهٔ مسابقه نرود!

‌دقت کنید

ملاک ما در ارزیابی ویراسته‌های شما برای یافتن بهترین پاسخ، این دو تاست:

  1. کمترین تغییر ممکن؛
  2. بیشترین استفاده از کلمات و عبارات نویسنده.

هدف اصلی از ویرایش این متن هم تبدیل آن به چند جملهٔ کوتاه است.

جمع‌بندی

متن بالا را در قسمت دیدگاه پایین همین صفحه بیندازید و ویرایش زبانی کنید؛ البته با کمترین تغییر ممکن و بیشترین استفاده از واژه‌های نویسنده. ویراسته‌تان را بفرستید و ۱۵اردیبهشت۱۳۹۷ هم نتیجه را در همین صفحه ببینید.

لطفاً نشانی ایمیلتان را درست وارد کنید؛ چون هدیه‌مان را فقط به همان نشانی ایمیل خواهیم کرد.

دوستانتان را هم به این مسابقهٔ ویرایشی دعوت کنید.

اعلام برندگان

همۀ پاسخ‌ها خوب است و هرکدام نکته‌ای دارد. اگر فرصت دارید، موشکافانه بررسی کنید و ببینید برای اصلاح یک عبارت یا بهترنویسی آن، چه راهکارهای جالبی وجود دارد. خودش کلاس درسی است. ممنونیم از عزیزانی که مشارکت کردند.

اما بهترین پاسخ‌ها را این دوستان داده‌اند: شهناز، صفورا حیدری، فاطمه هادی و شبنم دانشمند. از بین این چهار نفر، به‌ناچار باید یکی را انتخاب کنیم. این بار سرکار خانم شبنم دانشمند برندۀ مسابقه هستند. آفرین و آفرین! نیز احسنت به بقیۀ دوستان.

مسابقۀ بعدی ما را ببینید:

https://virastaran.net/a/v/tam/11008/

مقالات پیشنهاد شده

11 دیدگاه.

  • انجام تحقيق حاضر با اين اهدف بود: شناسايى مدل‌هاى پيشگيرانه با تكيه بر راهکارهای غالب و كارآمد نظير تأثير اجتماعى، رفتارِ شناختى و مهارت زندگى؛ تميز دادن زمينه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرانه که حیطۀ فردی، گروه همال، خانواده، مدرسه، محله و محل كار را شامل می‌شوند؛ ارائهٔ توصيه‌هاى راهبردى برای تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرانه، با بهره‌گیری از نتايج فراتحليلِ تحقيقاتی که در داخل و خارج دربارۀ پيشگيرى از سوءمصرف انجام داده‌اند.

  • یکی از هدف‌های نهاییِ پژوهش صورت‌گرفته این بود که با تکیه بر نمونه‌های کارآمد مثل تأثیر اجتماعی٬ رفتارشناختی و مهارت زندگی٬ برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه‌های فردی٬ گروهی٬ خانوادگی٬ آموزشی٬ محلی و شغلی را شناسایی کند. به‌علاوه٬ با بهره‌گیری از نتیجه‌های فراتحلیلیِ پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی «پیشگیری از استفاده‌ی نادرست» در داخل و خارج از کشور انجام شده به نگارش راهبردهای پژوهشی و نمونه‌های پیشگیری کمک کند.

  • يكى از اهداف عمدۀ تحقيق حاضر اين است كه توصيه‌هایى راهبردى، در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى، ارائه دهد. این هدف از سه راه محقق می‌شود:
    ۱. شناسايى مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى، با تكيه بر مدل‌هاى غالب و كارآمدی نظير تأثير اجتماعى و رفتار شناختى و مهارت زندگى؛
    ۲. تميز حيطه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرى شامل حيطۀ فرد، حيطۀ گروه همال، حيطۀ خانواده، حيطۀ مدرسه، حيطۀ محله و حيطۀ كار؛
    ۳. یاری‌خواستن (استفاده؟) از نتايج فراتحليل تحقيقات انجام‌شده، در داخل و خارج، در باب پيشگيرى از سوءمصرف.

  • یکی از اهداف عمدهٔ تحقیق حاضر این است که در زمینهٔ تدوین استراتژی‌های تحقیقاتی و مدل‌های پیشگیری از سوء‌مصرف، توصیه‌های راهبردی پیشنهاد کند؛ به‌همین‌منظور با تکیه بر مدل‌های غالب و کارآمد مانند تأثیر اجتماعی و رفتار شناختی و مهارت زندگی، مدل‌های پیشگیری را شناسایی می‌کند. همچنین حیطه‌های برنامه‌های پیشگیری شامل حیطه‌های فردی، گروه همال، خانواده، مدرسه، محله و کار را تمیز داده و از نتایج فراتحلیل تحقیقات انجام‌شده در داخل و خارج در زمینهٔ پیشگیری از سوء‌مصرف یاری
    می‌گیرد.

  • علی‌اصغر اسکندری
    2اردیبهشت 1397، 10:06

    يكى از اهداف عمدهٔ تحقيق حاضر، شناخت توصيه‌هاى راهبردى در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى، با تكيه بر مدل‌هاى غالب و كارآمد (نظير تأثير اجتماعى، رفتار شناختى، مهارت زندگى) و تميز حيطه‌ها يا زمينه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرى (شامل حيطهٔ فرد، حيطهٔ گروه همال، حيطهٔ خانواده، حيطهٔ مدرسه، حيطهٔ محله، حيطهٔ كار) و بهره‌گیری از نتايج فراتحليل تحقيقات انجام‌شده در داخل و خارج دربارۀ پيشگيرى از سوءمصرف بود.

  • صفورا حیدری
    3اردیبهشت 1397، 12:11

    يكى از اهداف اصلی تحقيق حاضر ارائهٔ توصيه‌هاى راهبردى در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى بود. این هدف غایی میسر نمی شود جز:
    1. با شناسايى مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى با تكيه بر مدل‌هاى غالب و كارآمد نظير تأثير اجتماعى و رفتار شناختى و مهارت زندگى.
    2.تميز حيطه‌ها يا زمينه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرى شامل حيطهٔ فرد، حيطهٔ گروه همال، حيطهٔ خانواده، حيطهٔ مدرسه، حيطهٔ محله و حيطهٔ كار.
    3. استعانت از نتايج فراتحليل تحقيقات انجام‌شده در داخل و خارج در باب پيشگيرى از سوءمصرف

  • زهره قوامی
    7اردیبهشت 1397، 13:57

    پژوهش حاضر، درصدد شناسایی مدل‌های پیشگیری و ارائه توصیه‌های راهبردی در تدوین برنامه‌های تحقیقاتی است. مدل‌های پیشگیری با تکیه بر مدل‌های غالب و کارآمد نظیر تاثیر اجتماعی، رفتار شناختی و مهارت زندگی قابل شناسایی‌اند.
    تشخیص زمینه‌های پیشگیری مانند فرد، گروه همالان، خانواده، مدرسه، محله و کار، هم‌چنین استفاده از نتایج تحقیقات داخلی و خارجی درباره پیشگیری از سوء مصرف، عوامل یاری‌کننده پژوهش در دستیابی به هدف هستند.

  • فاطمه هادی:
    یکی از اهداف عمده و غایی در تحقیق پیش‌‌ رو این است که با اقدامات زیر برای تدوین استراتژی‌های (= راهبردهای) تحقیقاتی و مدل‌های پیشگیری، توصیه‌هایی راهگشا ارائه دهیم:
    ۱. شناسایی مدل‌های پیشگیری با تکیه بر مدل‌های غالب و کارآمد، همچون تأثير اجتماعى، رفتار شناختى و مهارت زندگى؛
    ۲. جداسازی حیطه‌‌ها یا زمینه‌های گوناگون فردی، گروه همال، خانواده، مدرسه، محله و كار در برنامه‌های پیشگیری؛
    ۳. کمک‌گرفتن از نتایج فراتحلیل پژوهش‌های داخلی و خارجیِ انجام‌شده دربارهٔ پیشگیری از سوءمصرف.

  • شبنم دانشمند
    14اردیبهشت 1397، 22:38

    یکی از اهداف عمدۀ تحقیق حاضر، اهتمام به ارائۀ توصیه‌های راهبردی در باب تدوین استراتژی‌های تحقیقاتی و مدل‌های پیشگیری است. این هدف غایی با دستیابی به این موضوعات به‌دست می‌آید: ۱. شناسایی مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى با تكيه بر مدل‌های غالب و کارآمد نظیر تأثیر اجتماعی، رفتار شناختی و مهارت زندگی؛ ۲. تمیز حیطه‌ها یا زمینه‌های برنامه‌های پیشگیری شامل حیطۀ فرد، حیطۀ گروه همال، حیطۀ خانواده، حیطۀ مدرسه و حیطۀ کار؛ ۳. استعانت از نتایج فراتحلیل تحقیقات انجام‌شده در داخل و خارج در باب پیشگیری از سوء‌مصرف.

  • سیده فاطمه موسوی
    15اردیبهشت 1397، 01:30

    يكى از اهداف مهم این تحقيق ارائهٔ توصيه‌هاى راهبردى در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى است كه با تكيه بر مدل‌هاى غالب و كارآمد نظير تأثير اجتماعى، رفتارشناختى و مهارت زندگى و نيز تميز حيطه‌ها يا زمينه‌هاى برنامه‌هاى پيشگيرى شامل حيطهٔ فرد، حيطهٔ گروه همال، حيطهٔ خانواده، حيطهٔ مدرسه، حيطهٔ محله و حيطهٔ كار مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى شناسايى شده است؛ همچنين، از نتايج فراتحليل تحقيقات انجام‌شده در داخل و خارج دربارۀ پيشگيرى از سوءمصرف استفاده شده است.

  • من قبلا کامنت گذاشته بودم ثبت نشده؟!!!!!!
    این بود جوابم

    يكى از اهداف عمدهٔ تحقيق حاضر اين بود كه مدل‌هاى مربوط به پيشگيرى را بشناسد تا بر اساس آن بتواند توصيه‌هایی راهبردى را در باب تدوين استراتژى‌هاى تحقيقاتى و مدل‌هاى پيشگيرى ارائه كند؛ مدل‌هاى غالب و كارآمد نظير: تأثير اجتماعى، رفتار شناختى و مهارت زندگى و همچنین تميز حيطه‌ها يا زمينه‌هاى پيشگيرى شامل حيطهٔ فرد، حيطهٔ گروه همال، حيطهٔ خانواده، حيطهٔ مدرسه، حيطهٔ محله و حيطهٔ كار. در آخر با استعانت از نتايج تحقيقات گسترده‌ای که در داخل و خارج در باب “پيشگيرى از سوءمصرف” انجام‌شده در این امر به ما کمک خواهدکرد.

فهرست
کپی شد