virastaran.net/a/11485

فیلم بعدی که تجربه شد منظرۀ باغ‌هایی…

آموزش, تمرین, عددنویسی, گرته‌برداری‌ستیزی, ویرایش زبانی, ویرایش صوری, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: فیلم بعدی که تجربه شد منظرهٔ باغ‌هایی بود که در ۱۴اکتبر۱۸۸۸ میلادی به‌وسیلهٔ لوئیس پرینس در لیدز، ایالت یورکشایر غربی ساخته شد. لذا انگلیس به‌عنوان اولین کسانی که به تصویر متحرک دست یافته‌اند، شناخته می‌شوند.

درنگ: فیلم بعدی که تجربه شد منظرهٔ باغ‌هایی بود که در ۱۴اکتبر۱۸۸۸ میلادی به‌وسیلهٔ لوئیس پرینس در لیدز، ایالت یورکشایر غربی ساخته شد. لذا انگلیس به‌عنوان اولین کسانی که به تصویر متحرک دست یافته‌اند، شناخته می‌شوند.

ویراسته: فیلم بعدی منظرهٔ باغ‌های راندهِی بود که لویی لوپْرَنس آن را در ۱۴اکتبر۱۸۸۸ در لیدز در ایالت یورک‌شِر غربی انگلیس ساخت؛ ازاین‌رو انگلیسی‌ها را پیشگامِ دست‌یافتن به تصویر متحرک می‌شناسند.

گزارش: تجربه‌شدن گرته‌برداری معنایی است. آوردن عنوان میلادی برای سال‌های بیش از ۱۵۰۰ لازم نیست. فعل مجهول با بودنِ فاعل جور درنمی‌آید. آوردن «به‌عنوان» با فعل «شناخته می‌شوند» درست نیست و نوعی گرته‌برداری است.


«ویراستاران»: این نمونه به‌پیشنهاد خانم سمیرا میرنظامی در وبگاه «ویراستاران» درج شد. اعضای گروه تلگرامی «متنوک» آن را نقد و تصحیح کردند و تصحیح ایشان در اینجا اعمال شد. با سپاس از ایشان.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد