virastaran.net/a/11449

شخصیت گوردون گکو بر اساس شخصیت کاردین…

آموزش, اصلاح خطای منطقی و پیچیده‌نویسی, تمرین, دقت‌ورزی معنایی, گرته‌برداری‌ستیزی, ویرایش زبانی, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: شخصیت گوردون گکو بر اساس شخصیت کاردین کان ساخته شده است؛ یکی از سرمایه‌داران بزرگ امریکایی، و سخنرانی که گکو در مقابل دانشجویان انجام می‌دهد توسط فرِدی ایوان بوسکی در دانشگاه برکلی سال ۱۹۸۶ دربارهٔ طمع انجام شده است.

درنگ: شخصیت گوردون گکو بر اساس شخصیت کاردین کان ساخته شده است؛ یکی از سرمایه‌داران بزرگ امریکایی، و سخنرانی که گکو در مقابل دانشجویان انجام می‌دهد توسط فِردی ایوان بوسکی در دانشگاه برکلی سال ۱۹۸۶ دربارهٔ طمع انجام شده است.

ویراسته: شخصیت گوردون گکو بر اساس شخصیت کاردین کان، یکی از سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی، ساخته شده است. سخنرانی گکو در مقابل دانشجویان همانند خطابه‌ای است که فرِدی ایوان بوسکی در دانشگاه برکلی در سال ۱۹۸۶ دربارهٔ طمع ایراد کرده است.

گزارش: عبارت تکمیلی در جملهٔ اول در جای درستی قرار نگرفته است. برای سخنرانی از فعل‌های «کردن» و «ایرادکردن» استفاده می‌شود، نه «انجام‌دادن». در جملهٔ آخر، فعل مجهول همراه با فاعل آمده است.

مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • محمدمهدی یزدانی
    29آذر 1397، 20:24

    قسمت دوم جملۀ ویراسته، به نظر من، صحیح نیست.
    نکته اول:
    «فرِدی ایوان بوسکی» اشتباه است. اسم درست این فرد «ایوان فرِدریک بوسکی»است که بهتر است میان‌نام(فردریک) را ذکر نکنیم؛ چنانکه میان‌نام اسم‌های قبل هم ذکر نشده.

    نکته دوم:قید زمان باید پیش از قید مکان باشد.

    «سخنرانی گکو در مقابل دانشجویان همانند خطابه‌ای است که ایوان بوسکی در سال ۱۹۸۶ در دانشگاه برکلی دربارهٔ طمع ایراد کرده است.»

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد