ناویراسته: به‌عنوان نمونه در جامعه‌شناسی سیاسی آن‌دسته تغییرات و نیازهای اجتماعی ـ اقتصادی که منجر به ظهور انقلاب‌ها، جنبش‌های اجتماعی و سایر اعمال جمعی شده‌اند یا تغییراتی که خصوصاً به تغییرات نهادی که پیامد انقلاب‌ها، جنبش‌های اجتماعی و سیاست‌های دولتی بوده، مورد مطالعه منظم قرار گرفته است.

درنگ: به‌عنوان نمونه در جامعه‌شناسی سیاسی آن‌دسته تغییرات و نیازهای اجتماعی ـ اقتصادی که منجر به ظهور انقلاب‌ها، جنبش‌های اجتماعی و سایر اعمال جمعی شده‌اند یا تغییراتی که خصوصاً به تغییرات نهادی که پیامد انقلاب‌ها، جنبش‌های اجتماعی و سیاست‌های دولتی بوده، مورد مطالعه منظم قرار گرفته است.

ویراسته: برای نمونه، در جامعه‌شناسی سیاسی، آن دسته از تغییرات و نیازهای اجتماعی‌اقتصادی را به‌صورت منظم مطالعه کرده‌اند که به ظهور انقلاب‌ها و جنبش‌های اجتماعی و سایر اعمال جمعی منجر شده است. همچنین تغییراتی دیگر را از نظر دور نداشته‌اند؛ به‌خصوص تغییرات نهادی که پیامد انقلاب‌ها و جنبش‌های اجتماعی و سیاست‌های دولتی بوده است.

گزارش: مشکلات اصلی این جمله طولانی‌بودن آن، دورافتادگی اجزای فعل، درازنویسی، استفادهٔ کلیشه‌وار به‌عنوان، استفاده از خط فاصله، استفاده از کاما در بندهای هم‌پایه و کاربرد فعل جمع برای فاعل غیرجاندار است.


نمونه‌ای از: نسرین لطفی.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد