virastaran.net/a/11305

یکی از قدیمی‌ترین مقالات علمی در این…

آموزش, تمرین, ویرایش زبانی, ویرایش صوری, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: یکی از قدیمی ترین مقالات علمی در این موضوع بوسیله ساروس رامیوکس نگارش شده است، حتی آن بوسیله جاناتان سویفت مولف کتاب سفرهای گالیور که در سال ۱۷۲۶ منتشر یافت، مورد استفاده و رواج یافته بود. ریاضی دان های لیلی پوت با یک مشکل جدی مواجه شده بودند، آن ها باید غذای مورد نیاز روزانه زندانی خود را محاسبه می کردند. به دلیل این که گالیور ۱۲ مرتبه قد بلندتر از لیلی پوت ها بود، آن ها بطور منطقی حدس زدند که وی ۱۷۲۸ مرتبه( یعنی۱۲[sup]۳[/sup]) بیش از مقادیر مصرفی ماموران کوچک نیاز دارد.

درنگ: یکی از قدیمی ترین مقالات علمی در این موضوع بوسیله ساروس رامیوکس نگارش شده است، حتی آن بوسیله جاناتان سویفت مولف کتاب سفرهای گالیور که در سال ۱۷۲۶ منتشر یافت، مورد استفاده و رواج یافته بود. ریاضی دان های لیلی پوت با یک مشکل جدی مواجه شده بودند، آن ها باید غذای مورد نیاز روزانه زندانی خود را محاسبه می کردند. به دلیل این که گالیور ۱۲ مرتبه قد بلندتر از لیلی پوت ها بود، آن ها بطور منطقی حدس زدند که وی ۱۷۲۸ مرتبه( یعنی۱۲[sup]۳[/sup]) بیش از مقادیر مصرفی ماموران کوچک نیاز دارد.

ویراسته: یکی از قدیمی‌ترین مقالات علمی دراین‌باره را ساروس رامیوکس نوشته است. حتی جاناتان سویفت، مؤلف کتاب سفرهای گالیور که در سال ۱۷۲۶ منتشر شد، از این مقاله استفاده کرد و آن را رواج داد. ریاضی‌دان‌های لیلی‌پوت با مشکلی جدی مواجه شده بودند: آن‌ها باید غذای موردنیاز روزانهٔ زندانی خود را محاسبه می‌کردند. به‌دلیل اینکه گالیور ۱۲ مرتبه قدبلندتر از لیلی‌پوت‌ها بود، آن‌ها به‌طور منطقی حدس زدند که وی ۱۷۲۸ مرتبه (یعنی ۱۲[sup]۳[/sup]) بیش از مأموران کوچک به غذا نیاز دارد.

گزارش:
مشکلات صوری: رعایت‌نشدن نیم‌فاصله‌ها، غلط‌های املایی مثلاً «مولف» به‌جای «مؤلف»، ایرانیک‌نشدن اسم کتاب، گذاشتن فاصله بین عدد و معدود و… . برای گریز از درهم‌ریختگی تنها زیر بعضی از این اشکالات خط کشیده شده است.
مشکلات زبانی: گرته‌برداری از نحو زبان مبدأ مثلاً استفاده نادرست از جمله مجهول و استفاده از «یک» برای نکره‌سازی و انتقال مستقیم نحو زبان مبدأ به زبان مقصد و همچنین وجود ساختارهای زبانی نادرست و گنگ.

مقالات پیشنهاد شده

5 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • حیات بودا
    4شهریور 1399، 14:47

    این تمرین خوبی بود.

    پاسخ
  • محمد ملکی
    17آبان 1400، 12:46

    سلام. یادم میاد گفته بودید «یکی از ترین» ایراد داره. در متن نوشته شده «یکی از قدیمی‌ترین». مشکلی نداره؟

    پاسخ
  • علی عبداله زاده
    15فروردین 1401، 00:16

    با سلام و احترام؛
    متن ویرایش شده شما نیز به ویرایش نیاز دارد که در زیر مشاهده می‌کنید:
    ساروس رامیوکس، یکی از قدیمی‌ترین مقالات علمی را در این‌باره نوشته است. حتی جاناتان سویفت، مؤلف کتاب «سفرهای گالیور» که کتابش در سال ۱۷۲۶ منتشر شد، از این مقاله استفاده کرد و آن را رواج داد. ریاضی‌دان‌های لیلی‌پوت با یک مشکل جدی مواجه شده بودند: آن‌ها باید غذای موردنیاز روزانهٔ زندانی خود را محاسبه می‌کردند. به‌ علت اینکه گالیور، دوازده برابر، قدبلندتر از لیلی‌پوت‌ها بود، آن‌ها به‌طور منطقی حدس زدند که وی ۱۷۲۸ برابرِ مأموران کوچک به غذا نیاز دارد.
    مشکل در اینجا مشخص است و «ی» نکره نمی‌خواهد. علت با دلیل فرق دارد و اینجا علت درست است.
    سپاس از مهرورزیتان.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد