virastaran.net/a/12230

چطور نقل‌قول‌های مستقیم را جست‌وجو کنیم؟

آموزش, تسلط بر وُرد, ویرایش رایانه‌ای

ویرایش رایانه‌ای-ورد-ویراستاران-تسلط بر ورد

دیروز ویرایش متنی را به پایان رساندم. این متن پر بود از نقل‌قول‌های مستقیم. تصمیم گرفتم برای اطمینان از ویرایش‌نشدن نقل‌قول‌های مستقیم، همهٔ آن‌ها را بازبینی کنم؛ ازاین‌رو نمایش تغییرات را در حالت Final: Show Markup قرار دادم و با چشم شروع کردم به دقت در نقل‌قول‌های مستقیم تا مبادا تغییری زبانی در آن‌ها روی داده باشد.

برای یافتن نقل‌قول‌های مستقیم ناچار بودم گیومه‌های باز را میان آن صدواندی صفحه تغییر ریزودرشتِ قرمزشده بیابم و متنِ پس از آن را تا گیومه‌بستهٔ بعدی بپایم. کارِ زمان‌بری بود.

برای راحت‌ترشدن کار، در پنل جست‌وجو گیومه‌باز («) را جست‌وجو کردم تا گیومه‌های ابتدای نقل‌قول‌ها، رنگی شود و راحت‌تر به چشم بیایند. کمی بعد به ذهنم رسید که گیومه‌بسته‌ها (») را هم در کادر جست‌وجو وارد کنم تا رنگی شود؛ اما شدنی نبود؛ زیرا بین این دو («») متنی بود که در فرمان جست‌وجو نمی‌توانستم لحاظش کنم.

برای اینکه متن میان دو گیومه را هم در جست‌وجو وارد کنم، بین گیومه‌باز و گیومه‌بسته ستاره‌ای (*) درج کردم؛ بنابراین عبارتِ جست‌وجو شد: «*» در قسمت Advanced Find، Use wildcards را هم فعال کردم. نتیجهٔ این جست‌وجو برای من به‌شدت کاربردی بود: همهٔ نقل‌قول‌های مستقیم موجود در متن، رنگی شد. این ترفند باعث شد کاری را که باید ساعت‌ها برایش زمان می‌سوزاندم، در نیم ساعت به انجام برسانم.منبع: «ویراسـتاران» virastaran.net

مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • سید هادی صادقی‌نژاد
    16اسفند 1402، 10:41

    باسلام
    طبق دستوری که شما عمل کرده بودید عمل کردم، اما نقل قول‌های مستقیم را نشان نداد. به محض این‌که * را وارد می‌کنم، چیزی را نشان نمی‌دهد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد