virastaran.net/a/11861

مسابقهٔ ویرایش ۱: مدیر عاشقِ جمله‌های طولانیِ بدون نقطه! | اعلام برندگان

آموزش, تمرین, ویرایش و درست‌نویسی

مسابقه ویرایش-ویراستاران-آزمون ویرایش-

به مسابقه ویرایش نیمۀ دوم دی‌ماه ۱۳۹۶ خوش آمدید. این نامه را یک «مدیر عاشقِ جمله‌های طولانیِ بدون نقطه» نوشته است:

نظر به اینکه یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است، این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اقدام و در نهایت پیش‌نویس آن توسط مرکز فوق تدوین گردید که ابتدا در ستاد ملی … بررسی و سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید که پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد.

کلماتی از متن را به‌دلیل اینکه نامهٔ اداری است، حذف کرده‌ایم. متن را ویرایش صوری هم کرده‌ایم. ویرایش زبانی‌اش مانده برای شما. در قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه، این نامه را ویرایش کنید. تا پایان ۳۰دی۱۳۹۶ هرکس بهترین پاسخ را داد، یک بن تخفیف برای خرید از وبگاه «ویراستاران» هدیه می‌گیرد. راستی، پاسخ‌های شما ۱بهمن۱۳۹۶ نمایش داده خواهد شد تا مزهٔ مسابقه نرود.

‌دقت کنید

ملاک ما در ارزیابی ویراسته‌های شما برای یافتن بهترین پاسخ، این دو تاست:

  1. کمترین تغییر ممکن؛
  2. بیشترین استفاده از کلمات و عبارات نویسنده.

جمع‌بندی مسابقه ویرایش

متن بالا را در قسمت دیدگاه پایین همین صفحه بیندازید و ویرایش زبانی کنید؛ البته با کمترین تغییر ممکن و بیشترین استفاده از واژه‌های نویسنده. ویراسته‌تان را بفرستید و ۱بهمن۱۳۹۶ هم نتیجه را در همین صفحه ببینید.

راستی یادتان نرود رفقایتان را به این مسابقهٔ ویرایشی دعوت کنید.

بهترین پاسخ‌ها

قدرددان حضورتان هستیم. همۀ پاسخ‌ها خوب بود و ستودنی. از این میان، پاسخ این سه دوست را بهتر یافتیم:

  1. مهسا نوری زنوز
  2. فاطمه هادی
  3. ایمان

هدیۀ ایشان را به نشانی ایمیلشان می‌فرستیم.

در مسابقۀ نیمۀ اول بهمن ماه شرکت کنید:

مسابقهٔ ویرایش ۲: جملهٔ طولانی نفس‌گیر! | اعلام برنده

 

مقالات پیشنهاد شده

13 دیدگاه.

  • یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است. این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد تشکیل داده است. کمیته‌ها و کارگروه‌ها با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اقدام شد. در نهایت پیش‌نویس آن توسط مرکز فوق تدوین گردید. ابتدا در ستاد ملی … بررسی شد. سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … تصویب شد. پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد.

  • علی‌اصغر سلمانی
    17دی 1396، 20:33

    همان‌گونه که آگاهید یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است. در همین راستا، این دفتر، با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعددی با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی تشکیل داده‌است. پیش‌نویس آن نیز از سوی مرکز فوق تدوین شد که ابتدا در ستاد ملی … بررسی و سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی (مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰) با حضور رئیس محترم … ‌تصویب شد.
    بدیهی‌است که پس از توشیح ایشان، برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد‌شد.

  • علی‌اصغر سلمانی
    17دی 1396، 22:31

    سلام.چگونه مطمئن شویم که پاسخمان فرستاده شده است؟

    • نگران نباشید. پاسختان دریافت شد.

      پس از ارسال دیدگاه، پیش‌نمایش آن را خودتان در قسمت دیدگاه‌ها می‌بینید. این یعنی پیامتان دریافت شده.

  • محمّد رستم‌زاده
    18دی 1396، 14:39

    نظر به سامان‌دهی شاخص‌های امور …به‌عنوان یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، این دفتر با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد و با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد اقدام نموده است. در نهایت پس از تدوین پیش‌نویس توسط آن مرکز، این برنامه در ستاد ملی … بررسی شده و در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید و پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

  • نظر به اینکه یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … است، این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعیِ متعددی را با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی تشکیل داد. در نهایت، مرکز فوق پیش‌نویس آن را تدوین کرد که ابتدا در ستاد ملی … بررسی شد و سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید. این مصوبه پس از توشیح ایشان، به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

  • امیررضا محمودزاده
    23دی 1396، 14:43

    با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است، این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، برای تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی و در نهایت پیش‌نویس آن توسط مرکز فوق تدوین گردید و ابتدا در ستاد ملی … بررسی شد و سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید که پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد.

  • حشمت سلیمانی
    23دی 1396، 16:32

    از آنجاییکه ساماندهی شاخصهای امور سازمانی یکی از برنامه‌‏‌های سیزده‌گانه سند ملی است؛ این دفتر در راستای دستیابی به این مهم، نسبت به تشکیل کمیته های تخصصی و کار گروهها با همیاری و مشارکت دستگاههای عضو ستاد اقدام و پیش نویس آن‌را با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، تدوین و آماده تائید نمود. این موضوع در سی‌امین جلسه شورای عالی که در تاریخ 12 شهریور 1390 با حضور ریاست محترم سازمان برگزار شد، به تصویب رسید. بنابراین پس از امضاء و تائید نهایی، برای اجرایی شدن به دستگاههای مربوطه ابلاغ خواهد گردید.

  • زهرا کیوان‌فرد
    25دی 1396، 19:18

    نظر به اینکه یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … است، این دفتر با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد، کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی تشکیل داده است. در نهایت، مرکز فوق، پیش‌نویس آن را تدوین کرد که ابتدا در ستاد ملی … بررسی شد؛ سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید که پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

    سلام به ویراستاران عزیز!

    در باب این نامه اداری، کمی پرگویی دارم. ممنون که تحمل می‌کنید.

    اول اینکه کلمه بوده مربوط به ماضی بعیده و به نظر من باید حذف بشه. انتظار داشتم مدیرجان نوشته باشه «می‌باشد».

    دوم، مشارکت را حذف کردم. هم عربیه و هم حشو؛ اما گاهی تفاوت معنایی داره با همکاری. نمی‌دونم مقصود چه بوده.

    سوم، با «دستگاه و کمیته و کارگروه موضوعی» مشکل دارم و به نظرم جمله خطای منطقی داره آخه اینا که شخص نیستند که همکاری کنند و مثلاً باید گفته می‌شد با همکاری افراد دستگاههای عضو ستاد… یا یه جور دیگه؛ ولی من چون زیاد با سیکل اداری و نامه‌نگاریش آشنا نیستم، دستش نزدم.

    چهارم، قید «در نهایت» به نظرم زیادیه. حذفش نکردم که با کمترین تغییر باشه.

    پنجم، پیش‌نویس چی؟! ساماندهی شاخص‌های امور…؟

    ششم، «توشیح» رو توی لغتنامه گشتم. معنیش رو همه نمی‌دونند. خب قطعاً قصدشون احترام بوده. همون امضا هم بد نیست.

    و بالاخره هفتم هم اینکه جمله اول رو میشه خرد کرد؛ جزوه رو پیدا نکردم؛ ولی یادمه تا سه خط مجاز بودیم.

    حسم میگه غلطهای بیشتری داره که از قلم انداختم. این مطالب بلندبالا رو هم ننوشتم که مثل امتحانای تشریحی نمره بیارم؟ فقط خواستم بگم بلد بودم قدیما!
    «ویراستاران» و آدماش اینقدر حال منو خوب می‌کنه که بالاخره بعد از چند سال دست از کمال‌گرایی برداشتم و حاضر شدم بگم که حرفی برای گفتن دارم.
    شاداب باشید!

  • فاطمه هادی
    26دی 1396، 11:21

    سلام و درود

    یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های … است. به همین دلیل، این دفتر برای تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، با دستگاه‌های عضو ستاد همکاری و مشارکت کرده است. پیش‌نویس تنظیم شده این همکاری توسط مرکز فوق، ابتدا در ستاد ملی … بررسی و سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … تصویب شد. این مصوبه پس از توشیح ایشان به دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ می‌شود.

  • یکی از برنامه‌های سیزده‌گانه‌ی سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است. این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد اقدام کرده است. محوریت کمیته‌ها/کارگروه‌ها مرکز مطالعات‌ و پژوهش‌های راهبردی بوده که پیش‌نویس آن نخست، توسط مرکز فوق تدوین و پس‌ از آن در ستاد ملی … بررسی گردید. درنهایت در جلسه‌ی سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید که پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد.

  • مهسا نوری زنوز
    30دی 1396، 11:12

    چنان که می‌دانیم یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است. از این‌ رو، این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعددی با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی تشکیل داد. پیش‌نویس حاصل از این نشست‌ها ابتدا در ستاد ملی … بررسی شد، سپس در جلسهٔ سی‌ام شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … به‌تصویب رسید و پس از توشیح ایشان، جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد.

  • سیده فاطمه موسوی
    1بهمن 1396، 12:18

    یکی از برنامه‌های سیزده‌گانهٔ سند ملی، سامان‌دهی شاخص‌های امور … بوده است؛ این دفتر با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد، به‌منظور تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی متعدد با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اقدام کرد. در نهایت، پیش‌نویسی را تدوین کرد که ابتدا در ستاد ملی … بررسی و سپس در جلسهٔ سی‌ام، شورای‌عالی مورخ ۱۲شهریور۱۳۹۰ با حضور رئیس محترم … تصویب شد. پس از توشیح ایشان، این مصوبه برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌‌شود.

فهرست
کپی شد