virastaran.net/a/10851

سخنی دربارهٔ هزینهٔ کارگاه‌های «ویراستاران»

آموزش, دربارهٔ کارگاه‌ها, کارگاه‌های حضوری

شهریور۱۳۹۱ دربارهٔ هزینهٔ کارگاه‌های «ویراستاران» ‌نوشتیم:

حدود دو سال است که هزینهٔ کلاس‌های ویرایش ما ثابت مانده است. می‌پذیرید که هزینهٔ ۱۴۰ هزارتومانی برای ۴۰ ساعت آموزش کارگاهی و زنده و پرنشاط، آن‌هم در مکانی در مرکز شهر و مجهز به امکانات آموزشی و کولر گازی و…، بسیار اندک است.

تابه‌حال، سه‌چهار نفر از شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها به ما گوشزد کرده‌اند که این مبلغ خنده‌دار است، از شأن آموزش می‌کاهد، در مقایسه‌ با دیگر دوره‌های آموزشی بسیار ناچیز است و… .

نکتهٔ شایان ذکر این است که با وجود افزایش قیمت تمام کالاها و خدمات در چندماههٔ پشت‌سر، گروه «ویراستاران» این بار، شهریور۱۳۹۱، نیز هزینهٔ کارگاه خود را ثابت نگه می‌دارد تا بر ایدهٔ بلندپروازانهٔ خود مبنی بر گسترش روزافزون علاقه‌مندانِ درست‌نویسی، استوار مانده باشد. بماند که این‌ بار مکان برگزاری کارگاه از قبل نیز در دسترس‌تر شده است: میدان ولی‌عصر. البته گفته باشیم: این آخرین بار خواهد بود که با چنین مبلغی کارگاه برگزار می‌کنیم! پیش‌بینی ما برای هزینهٔ کارگاه بعدی‌مان در پاییز۱۳۹۱، حدود ۲۰۰هزار تومان است.

پاییز۱۳۹۱ دربارهٔ هزینهٔ کارگاه‌های «ویراستاران» ‌نوشتیم:

هزینهٔ کارگاه ویرایش و درست‌نویسی در تهران، از پاییز۱۳۹۱ تا اطلاع بعدی ۲۱۵هزار تومان است:

۱. برای نخستین بار در دوره‌های تهران، مدرکی به شرکت‌کنندگانِ این دوره‌ها می‌دهیم؛

۲. مدت آموزشی دوره از ۴۰ ساعتِ ۶۰دقیقه‌ای به ۴۲ ساعت افزایش یافته است تا از فشردگیِ جلسه‌های آخر کاسته شود؛

۳. پس از جلسهٔ پایانی، شرکت‌کنندگان در آزمونی کامل و ۳‌ساعته حاضر می‌شوند. خواهید دانست که تصحیح برگه‌های آن آزمون بسیار وقت‌گیر خواهد بود!

با این اوصاف، مبلغ افزوده‌شده در مقایسه‌ با دوره‌های پیش هنوز ناچیز است. راستی، اگر همگام با عُرف دیگر مراکز، از دو سال پیش قرار می‌گذاشتیم که هر دوره را با فقط ۱۰ هزار تومان بیشتر برگزار کنیم، هم‌اکنون دورهٔ پیشِ رو را باید با حدود ۳۵۰هزار تومان اجرا می‌کردیم، آن‌هم بدون آزمون و مدرک!

اسفند۱۳۹۲ نوشتیم:

از این‌ پس، هزینهٔ کارگاه «ویرایش و درست‌نویسی» در تهران، ۲۴۵هزار تومان خواهد بود که فقط ۳۰هزار تومان بیشتر از مهر۱۳۹۱ است!

دی۱۳۹۳ نوشتیم:

از این‌ پس، هزینهٔ کارگاه «ویرایش و درست‎نویسی» در تهران، ۳۱۵هزار تومان خواهد بود؛ یعنی از سال ۱۳۹۲ تاکنون، فقط ۲۸درصد افزایش.

مرداد۱۳۹۵ نوشتیم:

در این هفت سال، به‌تازگی قیمت هر ساعت آموزشمان بیش از ساعتی ۱۰هزار تومان شده است! همیشه هم به ما می‌گویند که قیمت‌های آموزشیِ شما خیلی کم است. مقایسه بفرمایید با کلاس‌های فنی، زبان، عکاسی، روان‌شناسی، کنکور، ورزشی، شیرینی‌پزی، فن‌بیان، بازاریابی، یک‌شبه میلیاردر شوید و… . از این پس با هزینۀ ۵۷۲هزار تومان در کارگاه‌های ویرایش و درست‌نویسی در خدمت شما هستیم.

فروردین۱۳۹۷ نوشتیم:

با افزایشی بسیار اندک به‌نسبت با نرخ تورم، تا اطلاع بعدی، شهریۀ کارگاه‌های ویرایش و درست‌نویسی ۶۱۸هزار تومان خواهد بود. البته انواع تخفیف‌های موجود، گاهی شهریه را برای دانش‌پذیران تا کمتر از ۴۰۰هزار تومان هم کاهش می‌دهد!

یکی از دوستان در اینستاگرامِ خودش، کارگاه «ویراستاران» را توصیه کرده بود. کسی یادداشت گذاشته بود که: «من هم دربارهٔ کیفیت کارگاه‌هایشان شنیده‌ام. اما خب کارگاه‌هایشان گران است!»

حرف ایشان خیلی برای ما عجیب بود. این پاسخ را برایش درج کردیم:

هزینهٔ دورهٔ «ویراستاران» گران است؟! شوخی می‌فرمایید. از قضا بسیار هم ارزان است. اگر جایی دورهٔ «۴۰ساعتیِ تخصصی و آزاد» در هر عرصهٔ دیگری، با این قیمت پیدا کردید، جایزه دارید. دورهٔ ما ساعتی حدود ۱۲هزار ت می‌شود! دورهٔ عکاسی کمتر از ساعتی ۳۰ ت نخواهید یافت. دوره‌های روان‌شناسی کمتر از ساعتی ۳۵ ت پیدا نمی‌شود. دورهٔ فن بیان کمتر از ۴۰ ت نیست. دورهٔ تولیدمحتوا و کدنویسی و بازاریابی و استراتژی و کدنویسی و حسابداری و حتی زبان انگلیسیِ معمولی، بیشتر از ماست.
تازه، کیفیت آموزش به‌کنار،
جزوهٔ عالی و بسیار مرتب هیچ
و پذیرایی‌های متمایز و سالم، پیش‌کش!
خیالتان راحت باشد. خیلی از خودِ شرکت‌کنندگان توی روی ما گفته‌اند که دورهٔ شما ارزان است و همینش آدم را به شک می‌اندازد!
سال ۱۳۸۸ که شروع کردیم، دورهٔ ما ۳۰ ساعت بود و شهریه‌اش ۸۰ ت. قیمت سکه هم ۲۴۰ ت.
الان که فروردین۱۳۹۷ است. اگر سالی فقط ۲۰درصد افزایش طبیعی می‌دادیم، یعنی همراه با حداقل تورم کشور، الان باید همان دورهٔ ۳۰ساعتی را ۱،۲۳۸،۰۰۰ ت برگزار می‌کردیم. قیمت سکه هم به ۲میلیون ت نزدیک است.
۱۰ ساعت اضافی‌اش هیچ، ارتقای پذیرایی و جزوه و تجربۀ تدریس و اعتبار مؤسسه و… هم هیچ.

مقالات پیشنهاد شده
فهرست
کپی شد