virastaran.net/to/17847

بازاریابی محتوایی چیست؟

تولید محتوا

بازاریابی محتوایی یا بازاریابی محتوا یکی از روش‌های جدید بازاریابی است. با رونق‌گرفتن اینترنت، به بازاریابی محتوایی هم بیشتر توجه شده است. در این نوشته می‌خواهم دربارهٔ بازاریابی محتوایی با شما صحبت کنم. مدیران وبگاه و صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و غیر‌اینترنتی باید به‌خوبی با مفهوم بازاریابی محتوایی و روش‌های آن آشنا باشند.

تولید محتوا ویراستاران

بازاریابی محتوایی چیست؟

به روند تولید و انتشار مطالب مفید و کاربردی با هدف جذب مخاطب، بازاریابی محتوایی گفته می‌شود. هدف از بازاریابی محتوایی آن است که مخاطبان با استفاده از محتوای رایگان، به کسب‌و‌کار شما علاقهٔ بیشتری پیدا کند، به شما اعتماد کند و در نهایت راضی شوند که از شما خرید کنند.

نگاهی پرنده‌وار به پروندهٔ «تولید محتوا»

بازاریابی محتوایی پربازده‌ترین روش‌ بازاریابی است. این روش بازاریابی، مانند تبلیغات کلیکی و بنری هزینه‌بردار نیست و با هزینه‌های اندک، برای شما مشتری جذب می‌کند. هر اندازه که افراد محتوای بهتر و ارزشمندتری تولید کنند، به همان اندازه در فروش محصولاتشان موفق‌تر می‌شوند.

بازاریابی محتوایی برای تمام صاحبان کسب‌و‌کارها، چه اینترنتی و چه غیراینترنتی، قابل‌استفاده است. بسیاری از وبگاه‌ها با کمک بازاریابی محتوایی توانسته‌اند به سود خوبی دست پیدا کنند.

بازاریابی محتوایی چه فایده‌ای دارد؟

تولید محتوا ویراستاران

با تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، به مخاطبان خود نشان می‌دهید متخصص هستید، به آن‌ها نشان می‌دهید که قصد دارید دانششان را بیشتر کنید، به آن‌ها می‌فهمانید که می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید برای خرید محصولات موردنیاز خود تصمیم درستی بگیرند و بهترین خرید را انجام دهند.

در حقیقت بازاریابی محتوایی مانند آموزش و مشاوره‌دادن است. افراد دوست دارند به‌رایگان یاد بگیرند و شما با این کار می‌توانید خود را منبعی مطمئن نشان دهید و مشتری جذب کنید.

مثال از بازاریابی محتوایی

فرض کنیم کار شما فروش کتاب‌های صوتی باشد. برای اینکه مردم شما را بشناسند و به‌سمت شما بیایند، فایل صوتی کوتاهی از کتاب‌های خود را در وبگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. می‌توانید مقالاتی دربارهٔ فواید گوش‌دادن به کتاب صوتی بنویسید و در مجلات منتشرش کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهایی از زندگی نویسندگان بزرگ آماده کنید و در سرویس‌های اشتراک‌گذاری فیلم، آن را به نمایش بگذارید.

چرا تولید محتوا یکی از شغل‌های پرطرف‌دار آینده است؟

محتوای به‌کاررفته در بازاریابی محتوایی را می‌توان در چهار دسته قرار داد:  ۱. مقاله؛ ۲. صوت؛ ۳. فیلم؛ ۴. عکس. هرکدام از این قالب‌های محتوا فایده‌های دارند که در نوشته های بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد