virastaran.net/a/12395

تجربه‌ای در کار با موس

آموزش, تجربه‌های کاری, تسلط بر وُرد, ویرایش رایانه‌ای

موس صفحه‌کلید-ویراستاران

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که موس سیستمتان یکهویی خراب شود و ندانید چه باید کرد.

امروز پوشهٔ اهدایی «ویراستاران» که معمولاً در آخرین جلسه به افراد شرکت‌کننده در کارگاه‌ها تقدیم می‌شود، برایم این مشکل را حل کرد و راهکاری مناسب به من نشان داد.

توی پی‌دی‌اف‌هایی که «ویراستاران» به دوستان هدیه می‌دهند، فایلی دربارۀ شُرت‌کات‌های ویندوز وجود دارد که نیاز به موس را به‌کلی از بین می‌برد. البته این را هم بدانید که از قسمت ماشین‌حساب صفحه‌کلید می‌شود به‌جای موس استفاده کرد و در مواقعی که موس در دسترس نیست، بسیار مناسب است.

دیروز این قابلیت ویندوز را فعال‌کردم و کلی کیف کردم که نشانگر موس را بدون وجود موس تکان می‌دادم. کارم را انجام دادم. کارم با صفحه‌کلید راه می‌افتاد و تازه فهمیدم فلش‌های روی قسمت ماشین‌حساب صفحه‌کلید بابت چیست و برجستگی روی شمارهٔ ۵ به چه‌کاری می‌آید. امتحان کنید تا شما هم بدانید.

یادتان نرود که تیک فعال‌کردن کلید ctrl برای سرعت بهتر حرکت را بزنید.

اگر خواستید راهکارش را بدانید، لطفاً به پوشهٔ ویرایش دیجیتال و پوشهٔ ویندوز مراجعه کنید و مطلب را بیابید. وقتی پیِ مطلب رفتید و خواندید، مطلب برای همیشه در ذهنتان می‌ماند.

کمی در فایل‌های پوشهٔ اهدایی «ویراسـتاران» بگردید. چیزهای نابی خواهید یافت. آن‌ها فقط برای نگه‌داشتن هدیه نشده‌اند؛ بلکه برای استفاده‌کردن و گره‌گشایی از کارتان تقدیمتان شده‌اند.

کلید ترکیبی: left Alt+ left shift+num lock را بزنید تا راحت به این امکان دسترسی داشته باشید. این را برای بازدیدکنندگان عمومی گفتم تا ایشان نیز بتوانند راحت به این راه‌حل مفید دست یابند. شما دانش‌پذیران کارگاه ویرایش باید بروید همان پوشهٔ اهدایی را ببینید!


تجربه‌ای از: مهدی کیخا

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد