virastaran.net/a/17761

به‌رغم شباهت‌های زیارت پیادۀ اربعین با دیگر…

آموزش, اصلاح خطای منطقی و پیچیده‌نویسی, تمرین, نشانه‌های سجاوندی, ویرایش زبانی, ویرایش صوری, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: به‌رغم شباهت‌های زیارت پیادهٔ اربعین با دیگر شکل‌های زیارت در اسلام و دیگر ادیان که در پژوهش‌های پیشین بررسی شده، از آن جا که زیارت پیادهٔ اربعین، زیارتی موسمی، جمعی، بر اساس آموزه‌های شیعی «غیرواجب» -اما توصیه‌شده- است و در مقطع تاریخی خاصی و در منطقهٔ خاصی از جهان (که اکنون درگیر تنش و ناامنی است، و تجربهٔ تاریخی دور و نزدیکِ تنش‌های مذهبی،‌ قومی و ملیتی در آن وجود دارد) موردی منحصر به فرد است که در تحقیقات پیشین مورد واکاوی قرار نگرفته است.

درنگ: به‌رغم شباهت‌های زیارت پیادهٔ اربعین با دیگر شکل‌های زیارت در اسلام و دیگر ادیان که در پژوهش‌های پیشین بررسی شده، از آن جا که زیارت پیادهٔ اربعین، زیارتی موسمی، جمعی، بر اساس آموزه‌های شیعی «غیرواجب» اما توصیه‌شده است و در مقطع تاریخی خاصی و در منطقهٔ خاصی از جهان (که اکنون درگیر تنش و ناامنی است، و تجربهٔ تاریخی دور و نزدیکِ تنش‌های مذهبی،‌ قومی و ملیتی در آن وجود دارد) موردی منحصر به فرد است که در تحقیقات پیشین مورد واکاوی قرار نگرفته است.

ویراسته: زیارت پیادهٔ اربعین به‌رغم شباهت‌هایش با دیگر شکل‌های زیارت در اسلام و دیگر ادیان که در پژوهش‌های پیشین بررسی شده، زیارتی منحصربه‌فرد بوده که در تحقیقات پیشین واکاوی نشده است. منحصربه‌فرد است؛ زیرا زیارتی موسمی، جمعی، بر اساس آموزه‌های شیعیِ «غیرواجب اما توصیه‌شده» است؛ همچنین در مقطع تاریخی خاص و در منطقهٔ خاصی از جهان که اکنون درگیر تنش و ناامنی است و تجربهٔ تاریخی دور و نزدیکِ تنش‌های مذهبی،‌ قومی و ملیتی در آن وجود دارد، شکل گرفته است و انجام می‌شود.

گزارش: طولانی‌بودن این جمله و وجود ساختارهای غلط در آن، موجب سخت‌فهمی شده است. از جملهٔ ساختارهای غلط، وجود بند موصولی طولانی در وسط جمله و نیز آمدن قید باتلاق‌ساز «از آنجا که»‌ در اوایل جمله است.

همچنین واژهٔ «مورد» دو بار آمده است. بند موصولی که نقش جملهٔ معترضه دارد، در پرانتز آمده است؛ در حالی‌ که کاربرد پرانتز برای جملهٔ معترضه نیست.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد