ناویراسته: در دوران پهلوی شاهد اوج ساخت و ساز شهری با ورود معماران خارجی که اکثرآنها اروپایی و غربی هستند وبرای ساخت شهر مدرن به ایران سفر کرده اند ،هستیم ،البته در این میان نباید از دانشجویان ایرانی  که برای ادامه تحصیل به خارج رفته وبازگشته اند غافل شویم.

درنگ: در دوران پهلوی شاهد اوج ساخت و ساز شهری با ورود معماران خارجی که اکثرآنها اروپایی و غربی هستند وبرای ساخت شهر مدرن به ایران سفر کرده اند ،هستیم ،البته در این میان نباید از دانشجویان ایرانی  که برای ادامه تحصیل به خارج رفته وبازگشته اند غافل شویم.

ویراسته:‌ در دوران پهلوی، شاهد اوج‌گیری ساخت‌وساز شهری با ورود معماران خارجی هستیم که بیشترشان اروپایی‌اند و برای ساخت شهر مدرن به ایران سفر کرده‌اند. البته در این میان نباید از نقش دانشجویان ایرانی که برای ادامه‌تحصیل به خارج از کشور رفته و بازگشته‌اند، غافل شویم.

گزارش: خطاهای ویرایش صوری را باید زدود: فاصله‌گذاری در کلمات و نشانه‌ها، نیز نشانه‌گذاری. اشکال دیگر حشو است: اروپایی و غربی. از تتابع افعال هم غفلت نشاید: کرده‌اند هستیم. دو خطای معنایی هم نیازمند اصلاح‌اند: اوج ساخت‌وساز یا اوج‌گیری ساخت‌وساز؟ از دانشجویان نباید غافل شد یا از نقش آن‌ها؟


متن بناهای تاریخی، ۲۴مهر۱۳۹۳.

مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • سجاد حاجب
    5دی 1396، 05:50

    رابطه‌ی «اروپایی» و «غربی» عموم و خصوص مطلق است نه ترادف.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد