ناویراسته: اگرچه بوکوحرام دانش آموزان دختر را ربوده است اما نقشه های گرافیکی نشان می دهد بوکوحرام در حال تضعیف است و این اقدام بوکوحرام یک عملیات انتحاری برای بقای خود بوده است. اما این اقدام بوکوحرام عملا یک اشتباه تاکتیکی بوده است تا تمام جهان توجه اش به بوکوحرام جلب شود و کمر به از بین بردن بوکوحرام ببندند. بوکوحرام ضعیف تر از گذشته شده است و می توان روزهای پایانی عمر بوکوحرام را پس از بحران گروگانگیری دید.

درنگ: اگرچه بوکوحرام دانش آموزان دختر را ربوده است اما نقشه های گرافیکی نشان می دهد بوکوحرام در حال تضعیف است و این اقدام بوکوحرام یک عملیات انتحاری برای بقای خود بوده است. اما این اقدام بوکوحرام عملا یک اشتباه تاکتیکی بوده است تا تمام جهان توجه اش به بوکوحرام جلب شود و کمر به از بین بردن بوکوحرام ببندند. بوکوحرام ضعیف تر از گذشته شده است و می توان روزهای پایانی عمر بوکوحرام را پس از بحران گروگانگیری دید.

ویراسته: اگرچه بوکوحرام دانش‌آموزان دختر را ربوده است، نقشه‌های گرافیکی نشان می‌دهد این گروه در حال ضعیف‌شدن است. این اقدام بوکوحرام در واقع عملیاتی انتحاری برای نابودی خود بوده است. این اقدام اشتباهی تاکتیکی بوده؛ چون توجه تمام جهان به بوکوحرام جلب شده و همه کمر به ازبین‌بردن این گروه بسته‌اند. بوکوحرام ضعیف‌تر شده و پس از بحران گروگان‌گیری، می‌توان روزهای پایانی عمرش را دید.

گزارش: روزنامۀ اعتماد در ۱خرداد۱۳۹۳ (سال یازدهم، شمارۀ ۲۹۶۷) این مطلب را درج کرده است. تکرار نام این گروه تروریستی آزاردهنده است. می‌شود با استفاده از ضمیر یا واژه‌های دیگر، تعدادش را کم کرد. همچنین خطاهای مختلف دیگر دیده می‌شود: فاصله‌گذاری، حشو در اگرچه اما، گرته‌برداری در یک، خطای منطقی در بقا، بی‌دقتی در کاربرد «تا» به‌جای چون و اشکالات دیگر.

مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • حسین ابراهیمی
    5آذر 1396، 11:16

    این اقدام بوکوحرام در واقع عملیاتی انتحاری برای نابودی خود بوده است.
    درموردِ جملۀ بالا:
    خودِ انتحار حکایت از نابودشدن دارد دیگر لازم نیست بگوییم «برای نابودی»:
    این اقدام بوکوحرام در واقع عملیاتی انتحاری بوده است.

    پاسخ
  • حسین ابراهیمی
    5آذر 1396، 11:17

    اگر حرفِ فرستۀ قبلم درست باشد بهتر است حذف فعل به قرینه کنیم و بگوییم:
    این اقدام بوکوحرام در واقع عملیاتی انتحاری و اشتباهی تاکتیکی بوده است؛ چون…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد