virastaran.net/a/11937

از دیگر دلایل آشفتگی‌های کالبدی و بصری…

آموزش, اصلاح خطای منطقی و پیچیده‌نویسی, تمرین, کلیشه‌کُشی, ویرایش زبانی, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: از دیگر دلایل آشفتگی‌های کالبدی و بصری شهر، وجود تکدی‌گری و افرادی که به‌عنوان کارتن‌خواب از آن‌ها یاد می‌شود، دست‌فروشان، وجود بازارچه‌های محلی بی‌ضابطه، کم‌بودن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، آثار استفاده از مواد مخدر، رها‌بودن حیواناتی نظیر گاو و بز و گاومیش در شهر و اکثر کوچه‌ها و گاه خیابان‌های بدون آسفالت، جدول‌کشی و روشنایی استاندارد هستند. همچنین، بی‌ضابطگی در ساخت‌وسازها، استقرار نامناسب بعضی از کاربری‌های ناسازگار با بافت کالبدی شهر در بافت شهری، وجود اراضی بلااستفاده و مخروبه در سطح شهر، عدم جانمایی برای بعضی کاربری‌های برون‌شهری (میادین، میوه و تره‌بار، کشتارگاه و…)، کمبود فضاهای سبز شهری، کمبود فضاهای تفریحی و پارک‌ها در سطح شهر.

درنگ: از دیگر دلایل آشفتگی‌های کالبدی و بصری شهر، وجود تکدی‌گری و افرادی که به‌عنوان کارتن‌خواب از آن‌ها یاد می‌شود، دست‌فروشان، وجود بازارچه‌های محلی بی‌ضابطه، کم‌بودن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، آثار استفاده از مواد مخدر، رها‌بودن حیواناتی نظیر گاو و بز و گاومیش در شهر و اکثر کوچه‌ها و گاه خیابان‌های بدون آسفالت، جدول‌کشی و روشنایی استاندارد هستند. همچنین، بی‌ضابطگی در ساخت‌وسازها، استقرار نامناسب بعضی از کاربری‌های ناسازگار با بافت کالبدی شهر در بافت شهری، وجود اراضی بلااستفاده و مخروبه در سطح شهر، عدم جانمایی برای بعضی کاربری‌های برون‌شهری (میادین، میوه و تره‌بار، کشتارگاه و…)، کمبود فضاهای سبز شهری، کمبود فضاهای تفریحی و پارک‌ها در سطح شهر.

ویراسته: برخی دیگر از دلایل آشفتگی‌های کالبدی و بصری شهر این‌چنین است: وجود تکدی‌گری و افرادی که به‌عنوان کارتن‌خواب از آن‌ها یاد می‌شود، دست‌فروشان، وجود بازارچه‌های محلی بی‌ضابطه، کم‌بودن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، آثار استفاده از مواد مخدر، رها‌بودن حیواناتی نظیر گاو و بز و گاومیش در شهر و اکثر کوچه‌ها، گاه خیابان‌های بدون آسفالت و جدول‌کشی و روشنایی استاندارد، بی‌ضابطگی در ساخت‌وسازها، استقرار نامناسب بعضی از کاربری‌های ناسازگار با بافت کالبدی شهر در بافت شهری، وجود اراضی بلااستفاده و مخروبه در سطح شهر، جانمایی‌نشدن بعضی کاربری‌های برون‌شهری (میادین، میوه و تره‌بار، کشتارگاه و…)، کمبود فضاهای سبز شهری، کمبود فضاهای تفریحی و پارک‌ها در سطح شهر.

گزارش: بندهای ذکرشده در دل جمله اصلی باعث شده جمله بیش از حد ورم کند. برای اصلاح، آن‌ها را در قالب برشمردنی ذکر کرده‌ام.

مقالات پیشنهاد شده
فهرست
کپی شد