virastaran.net/a/10982

آرتور سی کلارک برای اولین بار پیشنهاد…

آموزش, تمرین, ویرایش و درست‌نویسی

ناویراسته: آرتور سی‌کلارک، برای اولین‌بار پیشنهاد قرار‌دادن یک ماهواره ارتباطی را در فاصله تقریباً ۳۶۰۰۰کیلومتری سطح زمین و بالای خط استوا (جایی که قابلیت دسترسی به تقریبا ۴۰ درصد سطح زمین در آن مکان وجود دارد) قراردارد، را جهت پوشش سیگنال‌‌های رادیو یی و تلویزیونی را داد.

درنگ: آرتور سی‌کلارک، برای اولین بار پیشنهاد قرار‌دادن یک ماهواره ارتباطی را در فاصله تقریباً ۳۶۰۰۰کیلومتری سطح زمین و بالای خط استوا (جایی که قابلیت دسترسی به تقریباً ۴۰ درصد سطح زمین در آن مکان وجود دارد) قراردارد، را جهت پوشش سیگنال‌‌های رادیو یی و تلویزیونی را داد.

ویراسته: آرتور سی‌ کلارک برای اولین بار پیشنهاد داد یک ماهوارهٔ ارتباطی را در فاصلهٔ تقریباً ۳۶۰۰۰کیلومتری از سطح زمین و بالای خط استوا، برای پوشش سیگنال‌‌های رادیویی و تلویزیونی قرار دهند. خط استوا جایی است که قابلیت دسترسی به تقریباً ۴۰درصد سطح زمین در آن مکان وجود دارد.

گزارش: عبارت داخل پرانتز در جملهٔ بالا عبارت توضیحی است. برای بهترشدن متن، آن را از جمله بیرون می‌کشیم و به جمله‌ای جدا و کامل تبدیل می‌کنیم. ایراد دیگر جمله، وجود دو «را» است که یکی از آن‌ها «رای بعد از فعل» است. باید یکی را حذف کنیم و دیگری را در جای مناسب قرار دهیم. اشکال دیگر جمله، دوری اجزای فعل مرکب است که اصلاح شد.

مقالات پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد