virastaran.net/a/11371

پشتی + بان بگیرید؛ این صد بار

آموزش, بایدها و نبایدها, تجربه‌های کاری, دربارهٔ ویراستار, مبانی ویرایش, ویرایش رایانه‌ای

پشتی + بان بگیرید؛ این صد بار-«ویراسـتاران»

این تجربهٔ من شاید به‌ درد افرادی بخورد که رایانه‌شان فقط یک درایو دارد و حالا به‌دلیل تنبلی یا بلد‌نبودن یا…، رایانه‌شان را پارتیشن‌بندی نکرده‌اند.

عادت کرده‌ام قبل از خاموش‌کردن سیستم، فایلی که در حال کارکردن روی آن هستم، در فلش ذخیره می‌کنم. علت هم این است که اگر دفعهٔ بعد که رایانه را روشن می‌کنم، ویندوزم دلش نخواست بالا بیاید، به دردسر نیفتم.

روی فایلی کار می‌کردم که تقریباً کارش تمام شده و فقط گذاشتن چند کامنت باقی‌مانده بود. با خود گفتم کامنت‌ها را فردا می‌گذارم. فایل را در فلش ذخیره کرده و سیستم را خاموش کردم. فرداصبح حدود سه‌چهار کامنت گذاشته بودم و می‌خواستم تا اینجای کار را ذخیره کنم که ناگهان جناب ورد قاتی فرمود!

آقا، این‌طوری ویرایش نکنید!

پس‌ از‌ اینکه کمی با آن کلنجار رفتم و بالاخره فایل ریکاوری‌شده را تحویل گرفتم، دیدم ایشان بخش‌های زیادی از پانوشت‌ها را قورت داده‌ است! در این فکر که آیا پانوشت‌ها را از فایل اصلی کپی کنم و دوباره آن‌ها را اصلاح کنم یا نه و با توجه به اینکه زمان هم محدود بود، ناگهان یاد فایل داخل فلشم افتادم. فقط باید سه‌چهار تا کامنت را دوباره می‌نوشتم.

خلاصه‌ اینکه فایل ذخیره‌شده به‌ دادم رسید.


تجربه‌ای از: مهسا صابر.

مقالات پیشنهاد شده

5 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • راضیه حقیقت
    1تیر 1396، 09:41

    من نیز همیشه همین کار را می‌کنم. حتی گاهی در حین کار، هر چند صفحه که کار می‌کنم، یک بار در فلش ذخیره می‌کنم. هر بار که از روی تنبلی فایل را در فلش ذخیره نکردم، نتیجه‌اش کلی پشیمانی بوده است. همین کار ساده گاه به دادِ ویراستار می‌رسد.

    پاسخ
  • سلام
    راهکار مطمئن‌تر ذخیره کردن فایلها در dropbox است.
    مدتی قبل ویندوز عوض کردم، بدون اینکه برنامه‌های نصب‌شده در درایو c را به درایو دیگری منتقل کنم. ویندوز که نصب شد، دیدم برنامه dropbox هم پاک شده و درنتیجه همه فایل‌های وردم را از دست داده‌ام! بلافاصله برنامه را مجدد دانلود کردم و با یوزر و پسوردم وارد شدم و همه فایل‌ها را بازیابی کردم.

    پاسخ
  • حبیب بهمنی
    26آذر 1400، 20:44

    در تلگرام برای خودت(Saved Messages) بفرست راحت‌تری.

    پاسخ
    • در اینجا منظور فایل‌های طولانی‌تر (مانند کتاب و مقاله) است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد