virastaran.net/a/11720

تنظیمات نمایش اعداد در وُرد

آموزش, تجربه‌های کاری, تسلط بر وُرد, ویرایش رایانه‌ای

چندی پیش کاری به‌ دستم رسید. بعد از تحویل کار، به من گفتند که تمام اعداد انگلیسی بوده و در ویرایش اصلاح نشده است. با تعجب، به فایلی که فرستاده بودم، مراجعه کردم. دیدم اعداد در فایل من درست است. به تنظیمات ورد و ترای‌لایوت مراجعه کردم. ترای‌لایوت درست بود و تنظیمات ورد هم روی Context بود. بعد فهمیدم کسی که کار را تحویل گرفته، تنظیمات نمایش اعداد وُرد را روی Arabic گذاشته بوده.

به‌طور کلی، اگر می‌خواهید کار از اساس درست باشد و کارفرما بر این نکته تأکید دارد، باید ماهیت اعدادتان را فارسی کنید. پس تنظیم باید Arabic باشد که ماهیت اعداد را نشان دهد و چیزی از قلم نیفتد.

اما اگر فرصت ندارید و برای کارفرما هم اهمیت ندارد و به هر دلیلی نمی‌خواهید بروید سراغ ماهیت اعداد، context برای کارراه‌اندازی، راهکار مناسبی است.


تجربه‌ای از: زینب صادقی‌نژاد، ویراستار مؤسسهٔ «ویراستاران».

مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

  • سلام. عرض ادب و احترام
    برای فارسی کردن شماره صفحه در ورد 2019 این روش کارآمد نیست و اعداد همچنان انگلیسی هستند
    لطف می کنید بفرمایید چه باید کرد
    سپاس

    پاسخ
    • سلام.
      در قسمت پاصفحه قرار بگیرید و شماره‌صفحه را انتخاب کنید. آنگاه ctrl+shift از سمت راست صفحه‌کلید را هم‌زمان بفشارید. به‌احتمال زیاد، فارسی نمایش داده شوند.

    • رسول احمدزاده
      14مرداد 1402، 21:56

      چنین کردیم، اما تغییری حاصل نشد! البته با قلم IR چنین مشکلی مشهود است و با قلم‌های دیگری همچون B اعداد فارسی نمایش داده می‌شوند. با این حال اگر روش فارسی کردن اعداد صفحه در ورد 2019 به بعد با قلم IR را آموزش دهید، بسی سپاس‌گزار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد