virastaran.net/a/16505

نمایندگان مجلس چقدر کتاب می‌خوانند؟ اصلاً سینما و تئاتر می‌روند؟

از دیگران, شناخت کتاب, متن‌خوانی

از ۲۰ نمایندهٔ مجلس پرسیده‌اند:‌

کتاب می‌خوانید؟‌ نام آخرین کتابی که خواندید، چه بود؟ قیمتش چند بود؟
سینما می‌روید؟ بلیت سینما الان چند است؟
با تئاتر چقدر آشنایید؟ و از قیمت بلیت‌های آن خبر دارید؟

منبع خبر: تابناک، کد: ۷۴۸۴۰۲، تاریخ: ۲۷آبان۱۳۹۶ tabnak.ir/fa/news/748402
البته متن گزارش تابناک «سرشار از» غلط‌های نگارشی و ویرایشی بود.

 

نمایندگان پاسخ‌های جالبی به به این پرسش‌ها داده‌اند!

از حدود ۲۰ نمایندهٔ مجلس، تنها ۲ نفر کتاب می‌خواندند! برخی‌شان اگر از جایی دعوت شده باشند به سینما می‌روند. هیچ‌یک از آنان در حوزهٔ تئاتر اطلاعات ندارد و حتی برخی تاکنون به سینما و تئاتر نرفته‌اند. دربارهٔ قیمت بلیت سینما و قیمت کتاب هم، تقریباً هیچ‌کدام از این ۲۰ نفر اطلاع درستی نداشت.
اکنون، پاسخ‌های نمایندگان به پرسش‌های بالا:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی: «کتاب خیلی خریداری می‌کنم. آخرینِ آن‌ها را هم چند روز پیش خریدم؛ ولی قیمتش نمی‌دانم. الان هم عجله دارم و به بقیهٔ سؤالات نمی‌خواهم جواب بدهم.»

محمدرضا نجفی، نمایندهٔ مردم تهران: «هر آدم زنده‌ای باید کتاب بخواند. من هم بعضی وقت‌ها می‌خوانم. الان هم یک کتاب هست که در حال مطالعهٔ آنم و دربارهٔ اقتصاد است؛ اما اسمش نمی‌دانم. به قیمت آن هم توجهی نکردم. خیلی وقت است سینما نرفته‌ام. از قیمت بلیت سینما خبر ندارم. تئاتر هم نمی‌روم و از قیمت‌های بلیت آن هم خبر ندارم

محسن علوی: «آخرین سال دانشگاه آخرین کتاب را خوانده‌ام. خیلی وقتِ کتاب ندارم؛ اما قرآن می‌خوانم. از قیمت‌ها هم خبر ندارم. البته قیمت‌ها متفاوت است و جنس خوب و بد هم دارد. سینما هم اصلاً نمی‌روم و قیمت بلیت را نمی‌دانم، تئاتر هم اصلاً نمی‌روم. نماینده‌ها اصلاً وقت ندارند و نمی‌توانند این کارها را بکنند، مگر اینکه کسی میهمانشان کند و سینما ببرد؛ در غیراین‌صورت کسی سینما نمی‌رود.»

عباس گودرزی، نمایندهٔ مردم بروجرد: «آخرین کتاب مجموعهٔ مدوّنی بود از فرمایشات حضرت امام و نامه‌های مهمی که امام به مسئولان داشتند. اسم کتاب را هم فراموش کرده‌ام. به قیمت آن هم توجه نکردم. آخرین بار فیلم ویلایی‌ها را دیدم. قیمت بلیتش را نمی‌دانم. تئاتر هم اگر فرصت شود، می‌روم. از قیمت و اوضاع سالن‌ها اطلاعی ندارم

دیباجی: «از زمانی که به مجلس آمده‌ام، کتاب نخوانده‌ام. آخرین کتابی که خوانده‌ام، نهج البلاغه بود. کتاب درسی می‌خوانم. اصلاً از قیمت‌ها خبر ندارم. اگر می‌شود توی این فاز از من سؤال نکنید. سینما و تئاتر نمی‌روم، مگر اینکه مراسمی باشد و از جایی دعوت شده باشم.»

شهروز برزگر: «خیلی کم می‌خوانم. قیمت آن را نمی‌دانم؛ اما کتابی که چند سال پیش به زبان انگلیسی نوشته شده بود، دربارهٔ سلماس، مطالعه می‌کردم که حدود ۸۷هزار تومان خریده بودم. اسم کتاب را متأسفانه به‌خاطر نمی‌آورم. سینما هم تا امروز که ۴۲ سال دارم، نرفته‌ام. تئاتر هم اگر جایی دعوت کنند، می‌روم.»

دهقانی فیروزآبادی: «برخی اوقات کتاب می‌خوانم. آخرین کتاب ۱۲ ثانیه بود؛ اما قیمتش را نمی‌دانم. برخی اوقات هم که وقت کنم، به‌همراه خانواده سینما می‌روم؛ اما قیمت بلیت سینما را نمی‌دانم. تئاتر هم چند بار رفته‌ام.»

محسن کوهکن: «به‌دلیل مشغلهٔ زیاد کاری، خیلی کتاب نمی‌توانم بخوانم. سینما و تئاتر هم نمی‌روم و از قیمت بلیت‌های آن‌ها اطلاعاتی ندارم

هادی شوشتری، برعکس سایر نماینده‌های مجلس، کتاب‌خوان حرفه‌ای بود: «حدود ۸هزار جلد کتاب در کتابخانهٔ خود دارم. آخرین کتابی هم که خواندم فرستاده بود. سینما و تئاتر هم کم‌وبیش می‌روم.»

محمدجواد فتحی، نمایندهٔ مرم تهران، هم ازجمله نماینده‌های کتاب‌خوان مجلس بود: «حدود ۵هزار جلد کتاب دارم و آخرین کتابی هم که خوانده‌ام، شبه‌خاطرات دکتر علی بهزادی بود، در سه جلد. قیمتش، چون دست‌دوم تهیه کرده بودم، حدود ۱۳۰هزار تومان خریدم؛ اما سینما و تئاتر خیلی نمی‌روم و آخرین باری که تئاتر رفته‌ام، قیمتش حدود ۲۵هزار تومان بوده است.»

این‌ها تنها بخشی از نمایندگان مجلس‌اند که حاضر شدند به این پرسش‌ها پاسخ دهند. بسیاری از نماینده‌ها راضی به مصاحبه نشدند و بسیاری‌شان، از جمله یک نفر از اعضای هیئت‌رئیسه و چند نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، بعد از مصاحبه اعلام کردند که مصاحبه‌شان منتشر نشود.

مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پُر کردن این بخش الزامی هست
پُر کردن این بخش الزامی هست
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
کپی شد